Teejuht, suvi 2022.a

30. Balti Teede konverentsil Riias koos Leedu Maanteeameti peadirektori (vasakul) Remigijus Lipkevičiuse ja Läti Maanteeameti juhatuse esimehe Mārtiņš Lazdovskisega.

Alustasin oma meeskonnas igat aastat üleskutsega, et proovime selle aasta eelarve lõhki lüüa ja vaatame, mis saab. Eelmisel aasta lõpuks jõudsimegi eelarve täitmisel 99%ni, mis on sedavõrd paljudest teguritest sõltuvas protsessis ikka ülihea tulemus.

Maanteeameti värbamiskampaanias.

Milline võiks Sinu juhitud teenistus viie aasta pärast välja näha? Ma arvan, et sellest saab täiesti teistsugune teenistus, mille tegevus oleneb sellest, mis teedevaldkonnas juhtuma hakkab. Praegu teame valitsuse lähiplaane: teede rahastus kukub päris tõsiselt, samas tekivad sinna kõrvale Rail Balticu investeeringud – selleks ajaks, kui meie oleme teedeehitustöödega tagasi tõmmanud, tuleb Rail Baltic oma mahuga peale. Mure on sellega, mis saab sel ajal Transpordiameti inseneridest. Oleme sõlminud mitu koostöökokkulepet ja mõelnud, et äkki õnnes- tub olukord lahendada sedasi, et inimesed ei pea hakkama tööandjat vahetama, aga tegelevad mingi aja Rail Balticuga. Maailm ongi nii palju muutunud, et kui kunagi oli loogiline jääda teedehitajaks ühte asutusse põhimõtteliselt elu lõpuni, siis nüüd läheme järjest enam suunas, kus inimesed teevad 3–5 aastat üht tööd ja liiguvad seejärel organisatsioonist või isegi senisest vald- konnast välja. Töötajate liikumine on tulevikus kindlasti palju suu- rem, kui me seni harjunud oleme.

Kõrvaltvaatajale tundub selline valdkondade kokku-lahku ja risti-põiki tõstmine peadpööritav. Mida Sina sünergia otsimisest arvad? Eks paljud meie inimesed on nendest muudatusest väsinud, aga tänapäeva reaalsuses pole teist valikut. Maailm meie ümber muu- tub nii palju ja seetõttu on vaja ka organisatsiooni pidevalt arendada. Kui me seda ei teeks, oleks seis veel hullem. Teinekord on teatud otsused tehtud võib-olla natuke liiga kiiresti, kuid kõiki nüansse ei olegi võimalik ette näha. Üks väga oluline muutus oligi Transpordiameti loomine, mis läks lõpuks ülikiireks. Seetõttu ei jõutud enam tegevuspõhiselt asju ära jagada ja esialgu pandigi põhimõtteliselt kolm ametit eraldi teenistustena lihtsalt kokku. Siis tuli juulikuu, kus üritati kõiki uuesti ringi jaotada. Ma ütleks, et Transpordiameti tulek on olnud sellele organisatsioo- nile täielik restart. Kui Maanteametis oli täpselt teada, kuidas asjad käivad, kes kellega rohkem suhtleb, siis nüüd on see pilt palju laiem ja eks seda sünergiat tuleb otsida veel tükk aega.

51

TEEJUHT / NR 2

Powered by