Oleme küll usinad freespuru taaskasutajad stabiliseeritud aluste rajamisel, kuid sedasi ei rakenda me materjali tegelikku potentsiaali.
Karli Kontson Tallinna Tehnikaülikooli ehituse ja arhitektuuri instituudi projektijuht
Kristjan Lill Tallinna Tehnikaülikooli teede ja liikluse teadus- ja katselaboratooriumi kvaliteedijuht
Sven Sillamäe Tallinna Tehnikakõrgkooli lektor ja Tallinna Tehnikaülikooli projektijuht
Fotod: Transpordiamet
Röögatu hinnatõus ja tarneprobleemid sunnivad meid otsima häid võimalusi imporditavate teedeehitusmaterjalide osakaalu vähendamiseks. Karli Kontson, Kristjan Lill ja Sven Sillamäe pakuvad välja lahendusi, mis ei ole mitte ainult majanduslikult soodsamad, vaid ka keskkonnasäästlikumad. enemaa sõda Ukrainas ja sellele eelnenud Venemaa V mõjutustegevuse järelmid on kiiresti üle kandunud Euroopa ehitusmaterjalide hindadesse. Eestisse impor- ditavate täitematerjalide hinnad on 2022. aasta algusega kerkinud 30 ja enam protsenti. Artikli kirjutamise hetkel on bituumeni hind võrreldes eelmise aasta sama ajaga tõusnud 300–400 € võrra tonni kohta, s.o üle 80%. Osa teedeehituses kasutatavate materjalide hinnamuutus on iganädalane – et
0 100 200 300 400 500 600 700 800
2020
2021
2022
Joonis 1. Bituumeni hind maailmaturul , €/t
Allikas: Transpordiamet.
55
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook