UUDIS
Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 6.–40. ja 103.– 270. kilo- meetril olevatel lõikudele projek- teeris intelligentse transpordi- süsteemi (ITS) lahenduse ja paigaldas seadmed Traffest OÜ.
Uuest aastast viib Tallinnast Mäoni liiklusjuhitav tee
Foto: Traffest
Eesti–Läti koostööprojekti SMART E263/E77 raames paigaldatakse Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee eri lõikudele juuni lõpuks 56 muutteabega liiklusmärki, mille juhtimissüsteemi ühendamise ja katsetamisega kavatseb Transpordiameti maanteeliikluse juhtimise üksus lõpule jõuda septembriks. esti ühe olulisima transpordikoridori neljarajaline osa on E edaspidi maanteeliikluse juhtimiskeskuse jälgimise all, et muuta liiklemine ohutumaks, mugavamaks ja ajasäästli-
operatiivselt teavitada. Muutteabega liiklusmärgid on kõigile liiklejatele hästi nähtavad ja aitavad teeomanikul suhelda liiklejatega kõige ohutumal viisil, andes neile vajaliku teabe õigel ajal ja õiges kohas. Euroopa Liidu kaasrahastusega Interregi Kesk-Läänemere prog- rammi projekt SMART E263/E77 on Transpordiameti ja Läti Maanteeameti piiriülene koostööprojekt nutikate liikluskorral- duslahenduste väljatöötamiseks. Tallinna–Tartu–Võru– Luhamaa E263 ja Riia–Pihkva maantee E77 on üleeuroopalise transpordivõrgustiku (TEN-T) teed, mis ühendavad Eestit ja Lätit ning suunduvad Vene Föderatsiooni Pihkvasse. Mõlema maan- tee alguses on nii Tallinna kui ka Riia piirkonnas suure liiklus- intensiivsusega neljarajalised teelõigud. Tarkade liikluskorralduslahenduste abil väheneb sõiduaeg kogu trassil 0,8% ja 2 + 2 teelõikudel 5,6%, lisaks paraneb liiklusohutus kogu Tallinna–Tartu–Luhamaa–Riia transpordikoridoris.
kumaks. „Võõbu–Mäo lõigu ehitus on lõpusirgel ja seega saavad liiklejad peagi kasutada katkematut 78 km pikkust liiklusjuhitavat teed, mis algab Tallinnast ja jõuab kuni Mäo 2 + 2 teelõigu lõpuni Kesk-Eestisse välja,“ selgitab Transpordiameti intelligentsete transpordisüsteemide arendusjuht Kristjan Duubas. Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee (E263) Tallinna–Kose 36 km pikkusel 2 + 2 sõidurajaga lõigul hakkab tööle muutteabe- ga piirkiirussüsteem koos infotabloodega. Dünaamiline liiklus- juhtimine võimaldab kehtestada ilmastiku- ja liiklusoludele vasta- vaid kiiruspiiranguid ning lubab talvel heade sõiduoludega piirkiirust kuni 110 km/h, millega saab sõiduaega märkimisväär- selt kokku hoida.
Mäo–Luhamaa lõigule paigaldatud muutteabega infotabloode abil saab liiklejaid ohuolukordades ja liiklustakistuste ilmnedes
81
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook