Foto: Adobe Stock
Foto: dreamstime.com
ja guugeldati kümnete lehtede kaupa, mida selle terminiga on tegelikult tahetud väljendada. Lõpuks jõuti lihtsalt kõlava vasteni: „tõstejalgade mehaanik“. Tegemist on laevamehaanikuga tõste- jalgadega laevas, kes vastavate laevasüsteemide ja elektri- ning elektroonikaseadmete tööd juhib ja nende hoolduse eest vastutab. Üldjuhul on laevas vanemmehaanik samal ajal ka tõstejalgade mehaanik, aga see oleneb laevast ja tõstejalgade arvust ning süsteemide keerukusest, kas laeva on palgatud täiendavalt vajaliku oskusega mehaanik. Maikuus toimunud koosolekul otsiti veel ka tõstejalgadega laevaga seotud terminile spudcan head tõlkevastet ja otsustati, et seda saab nimetada tõstejala tallaks. Tõenäoliselt ka järgnevatel merekeele nõukoja koosolekutel ja kirjavahetustes tuleb selle laevaga ja muude meretuuleparkide rajamise ja teenindusega seotud uudissõnu veelgi ette. Merekeele nõukoja tööl lõppu näha ei ole ja seejuures tuleb olla pisut ajast ees. Näiteks teema ujuvplatvormidel tuulikute jõuab ilmselt varsti ka meie inforuumi. Tõstejalgadega laevad on sageli jalgadel ka kai ääres seistes, et enda kraanaga oleks tuulikute osi parem pardale tõsta. Ka dokitöödel on laevakere hooldust niiviisi parem korraldada. Pildil 2012. aastal ehitatud WIND OSPREY Rotterdami sadamas 2022. aastal.
Foto: Priit Põiklik
TS Shipping'ule kuuluv MPSV ehk mitmeotstarbeli- ne varustuslaev (jäämurdja) on suviti ehk Botnica jäävabal ajal tööd teinud ka naftaplatvormide ja meretuuleparkide ehitusel. Eeloleval suvel teeb laev tööd Šotimaa vetes 'is, Hywind Scotland Pilot Park kuhu on rajatud järgmise generatsiooni tuulegene- raatorid. Teel meretuuleparki paigaldatakse laevale ühes sadamas ka lainetrepp ehk õõtsesummutiga käigusild. Merealadel tuulikute ehituses osaledes omandatakse vajalikke kogemusi selleks, et mõne aasta pärast võimalusel panustada meretuule- parkide rajamisse Eestis.
35
TEEJUHT / NR 6
Powered by FlippingBook