MAA
kuna eeltöö oli põhjalik, siis ehitamise alguseks oli suhtumine mõistev, inimesed said aru, et töö on vaja ära teha,“ räägib Ervin Hein. „Raskeim oli põllumajan- dusega tegelevatel ettevõtjatel – kui ikka põld asub ühel pool silda ja kuivati teisel pool, siis pärale jõud- miseks on vaja teha suur ring, mis oli loomulikult paras peamurdmine kõigi jaoks.“ Ootamatusi jagus Ehitaja TREF Nord AS sai oma tööga Ervin Heina kinni- tusel hästi hakkama, ent kerge see ülesanne neile ei olnud, sest ootamatusi töö käigus jagus ning neile tuli kiiresti reageerida. „Kui hakati uutele sammastele aluseid rajama, tuli vee alt välja teise maailmasõja ajal õhku lastud vana silla talastik. Suure läbimõõduga armatuuride välja lõhku- mine oli paras katsumus ja vaevanõudev töö,“ räägib ta. „Me ei osanud oodata, et selline kapitaalne talastik välja tuleb ja uute sammaste ehitusele ette jääb.“ Ehitajale oli väljakutseks ka asjaolu, et tegu on päris pika sildega sillaga, mille betoonimahud suured. „Tekiplaadi betoonivalu hakati valama hommikul kell kuus, töö sai valmis öösel kell 12. See oli üsna keeru- line ja vaevanõudev ülesanne,“ nendib Hein. Valmimistähtaeg ligineb Töö lõpetamine on praeguseks vaid väikese sammu kaugusel: sild on juba liiklusele avatud, ent paigalda- mist vajab veel hüdroisolatsioon ja peamine asfalt- kate, samuti kõnniteekate, lisaks on vaja lõpetada heakorratööd. Ka kaks vana silla sammast on veel lammutamata – enne juunikuud ei ole lubatud vees tööd teha, ent selle tärmini saabudes saavad tööd kohe ka hoo sisse. „Kõik saab valmis juuli keskel,“ lubab Hein, kes on saavutatud tulemusega väga rahul. „Kiidan arhitekte, kelle visiooni järgi tehti nii valgustus kui ka piirded ning valiti kõnniteekattematerjal, milleks said maakivist lõigatud liistud.“ Häid sõnu jätkub tal ka kohalikule omavalitsusele, kes oli toetav ning koostööaldis ning mõtles meeskonna- ga igati kaasa. Samuti tõstab ta esile omanikujärele- valve tegevust, kes hoidis projekti kulgemise kindla kontrolli all. „Kogu meeskond töötas ühise eesmärgi nimel, ei mäleta, et oleks olnud sellist objektikoosolekut, kus oleksime suurel eriarvamusel olnud,“ võtab ta teema kokku.
Tori silla kontseptsioonilahenduse ettepanek arhitektidelt.
Vaade sillale linnulennult planeerimisetapis.
Foto Transpordiamet
Hetk Tori silla ehitusperioodist.
54
TEEJUHT / NR 6
Powered by FlippingBook