Teejuht suvi 2023

MAA

Viin põhjustab kahjusid! Üleriikliku liiklusnädala autoparaadil Tallinnas triumfeerib viinapudel. Foto ajalehest Suomen Sosialidemokraatti, 24. mai 1939.

Aasta

Autosid

Hukkunuid Vigastatuid

Õnnetusi

79 105 158 207 207 252 266 303 191 436 332 204 168

494 509 407 891

350 559 494 842

1945 1950 1955 1960 1965 1970 1975 1980 1985 1990 1995 2000 2005 2010 2015 2017

2740 10 581 19 903 33 363 48 656 69 866 122 621 183 945 243 870 317 600 456 052 552 061 585 175 638 055 671 202 727 540

1206 1959 1803 1655 1355 2099 1644 1504 2322 1347 1374 1384

1138 2003 2104 1776 1526 2379 1897 1843 3028 1714 1719 1725

79 67 48

Tabel 2. Liiklusõnnetused Eestis 1945–2017

Fotod: Eesti Maanteemuuseum

„Peata kanadeks“ kostümeeritud näitlejad 1939. aasta mais Tallinnas valesid liiklemisvõtteid demonstreerimas. Foto ajalehest Uus Eesti, 17. mai 1939.

liiklussurmade osas (491 hukkunut liikluses). Esimese kümne iseseisvusaasta jooksul kaotas meie liikluses elu 3700 inimest. See on peaaegu sama inimohvrite arv, mis kaasnes näiteks Eesti sõja- lise iseseisvumisvõitlusega aastatel 1918–1920 peetud Vabadus- sõjas. Viimase sajandi vältel on Eesti liikluses hukkunud kaugelt üle 10 000 inimese. Taasiseseisvumisele järgnenud kümnendil polnud Eesti liiklusohutuse alal just eriti eeskujulikuks riigiks Euroopas. Peamisteks liiklusõnnetuste põhjusteks olid joobes sõiduki- juhtimine, kiiruse ületamine ning sõidukite turvavarustuse ning helkuri vähene kasutamine. 1996. aastal jõustus liikluseeskirja muudatus, millega kehtestati nõue kasutada sõidukis lapse turva- varustust, samal aastal hakkas Maanteeamet läbi viima järje- pidevaid kampaaniaid turvavööde ning helkuri kandmise propa-

Avariilisi sõidukeid 1960.–1970. aastatest.

76

TEEJUHT / NR 6

Powered by