Foto: Õhtuleht, 1960
geerimiseks. Alates 2001. aastast kehtib valituse määrus „Laste liikluskasvatuse kord“, mis pani aluse sihipärase liiklushariduse korraldusele haridusasutustes. Uued väljakutsed 2003. aastal valminud Eesti riikliku liiklusohutusprogrammi ees- märgiks oli saavutada aastaks 2015 olukord, kus igal aastal jäänuks liiklussurmade arv meie liikluses alla 100 inimese. 2009. aastal hukkus liikluses 100 inimest ning eesmärki korrigeeriti. 2015. aastal seati eesmärgiks jõuda tasemele, kus kolme aasta keskmisena ei olnuks liikluses hukkunuid rohkem kui 75. Aastate 2013–2015 keskmine näitaja oli 75,3. Liiklusohutusprogramm aastateks 2016– 2025 läheneb liiklusohutuse tagamisele terviklikult ning selle eesmärk on liiklussurmade ja raskesti vigastatute arvu vähenda- mine selliselt, et aastate 2023–2025 keskmisena ei hukkuks liikluses mitte üle 40 inimese ja raskesti vigastatute arv ei ületaks 2023–2025 aastate keskmise väärtustena 330 inimest aastas. Eesmärk püütakse saavutada eri ametite, organisatsioonide ning kohalike omavalituste koostöös ja liiklejate teadlikkuse tõstmise kaudu. Tänaseks on Transpordiamet seadnud Rootsi eeskujul eesmärgiks nullvisiooni strateegia, mille peamine idee seisneb teeliiklussüsteemi muutmises selliseks, mis välistab maksimaalselt inimlike eksimuste võimalusi ja vähendab liiklusõnnetustega kaas- nevaid kahjusid ka siis, kui liikleja eksib või eirab mõningaid reegleid.
Nii kajastati liiklusõnnetusi 1960. aastate Eesti NSV ajakirjanduses.
Kutseliste autojuhtide joomarlusele viitav koomiks autotranspordi ja maanteede ministeeriumi häälekandjas Signaal, 24. aprill 1968.
Foto: erakogu
Foto: Eesti Maanteemuuseum
Liiklusohutuse teavitusvoldik 1970. aastatest.
Liiklusohutuse teavitusposter 1970.–1980. aastatest.
77
TEEJUHT / NR 6
Powered by FlippingBook