Teejuht suvi 2023

Fotod: Transpordiamet

muse optimeerimise ja personaliga. Lennundusteenistuse pink on üsna lühikeseks jäänud ning tuleb leida võimalusi selle pikendami- seks. Väljakutseks ei ole mitte ainult vahendite leidmine teenistuse töötajaskonna suurendamiseks, vaid ka see, kuidas leida tööturult uusi kvalifitseeritud kolleege. Töökoormuse optimeerimiseks pea- me ka praegused tööprotsessid üle vaatama, usun, et siingi on või- malik mitmekordseid tegevusi vältida. Kristjan Truu: Seoses erinevate nõuete tulemisega peavad meie spetsialistid end nendega kursis hoidma, sealhulgas osalema ka nende väljatöötamise juures, et ka mereadministratsioonina oleksi- me kompetentsed ning võrdväärsed partnerid oma sektori osaliste- le. Euroopa Liidu uued direktiivid suunavad meid täiendama digitaal- selt pakutavaid teenuseid, mis nõuab palju koostööd ka teiste riigi- asutustega. 2024. aasta teises pooles tuleb Eestisse Rahvusvahelise Merendus- organisatsiooni (IMO) audit (IMSAS), mis seekord on liikmeriikidele kohustuslik. Tullakse hindama kuue IMO konventsiooni (SOLAS, MARPOL, COLREG, LL, STCW, Tonnage) rakendamist Eestis. Viktor Kisseljov: Tähtsamad ülesanded, millega tuleb tegelema hakata on keskkonnahoidlike riigihangete korraldamine, kus tuleb välja töötada ja sätestada keskkonnahoiu kriteeriumid. Tegemist on kindlasti suure väljakutsega, mis on keskendunud keskkonnale ja sotsiaalsele vastutusele teehoiutööde tellimisel. Esimene keskkonnahoidliku projekteerimise riigihange on välja kuulutatud. Projekteerimise käigus peab projekteerija muuhulgas ette nägema soojade asfaltsegude kasutamist ja rohkem kohalike materjalide taaskasutamist. Samuti katsetame käesoleval aastal Merendusteenistuse direktor Kristjan Truu märkis, et kuigi merendus on traditsiooniliselt olnud väga konservatiivne valdkond, kus muudatused toimuvad pika perioodi vältel, on merendusteenistus sellegi poolest avatud innovatsioonile ja uutele ideedele, ent põhifookuseks jääb nendegi rakendamisel ohutus.

Lennundusteenistuse direktori Üllar Salumäe sõnul on esmane ülesanne käia kaasas uute arengutega lennunduses ning loomulikult soovime olla nii mitmeski valdkonnas teistele teed näitavad. Kõige paremad võimalused saada teistele eeskujuks on ilmselt mehitamata lennunduse valdkonnaga.

Samuti toimuvad järgmisel aastal Rail Baltica Kangru liiklussõlme ehitustööd.

Kuigi järgmise kahe aasta jooksul on kehtiva teehoiukava järgi tee- hoiuks ette nähtud oluliselt vähem vahendeid, 2024. aastaks 153 mil- jonit eurot ja 2025. aastaks 108 miljonit eurot koos välisvahenditega, loodame väga, et selle aasta sügisel toimuvate riigieelarve läbirääki- miste käigus saame teehoiuks täiendava rahastuse. Millised on suurimad katsumused, millega tuleb tegelema hakata? Üllar Salumäe: Arvan, et suurimad katsumused on seotud töökoor-

Merekeskkonna jätkusuut- likkus ja säästlikkus on oluli- sed teemad, millega iga päev toimetame, et tagada puhas merekeskkond. Meie puhul eelkõige reostuse vältimise kaudu. Selleks on meil ööpäev läbi valves inimesed, kes jälgivad ja vajadusel sekkuvad Eesti merealadel toimuvasse laevaliiklusesse.

8

TEEJUHT / NR 6

Powered by