Teejuht suvi 2023

MAA

ENNETUSTEGEVUS

Maikuus olid Transpordiameti ristmeedia- lahenduse fookuses asulavälised kiiruseületamised

Laura Tammeorg , Transpordiameti turundusekspert

2022. aastal juhtus 47 liiklusõnnetust, milles hukkus 50 inimest. Õnnetusi, kus lisaks hukkunutele oli ka vigastatuid, oli 17 ning neis sai vigastada 39 inimest. Ühes liiklusõnnetuses hukkus korraga kaks ja ühes kolm inimest. 2022. aastal toimus 1699 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. õidukiiruse ebasobiv valik on üheks peamiseks liiklus- S õnnetuste põhjustajaks ja oluliseseks tagajärgede mõjuta- jaks. Kiiruse kasvades aheneb juhi vaateväli, väheneb või- malus reageerida õigeaegselt, pikeneb peatumisteekond ja tagajärjed on õnnetuse korral raskemad. Mida suurem on kiirus, seda tugevam jõud mõjub sõidukitele ja selles viibivatele inimestele liiklusõnnetuse ajal. Maikuus olid Transpordiameti erilise tähelepanu all kiiruseületami- sed asulavälistel teedel. Kuu aja vältel kajastasime teemat mitmetes kanalites ja eri nurga alt. Selgitasime kiiruseületamise tagajärgi ja seda, miks on erinevatel maanteedel erinev kiirus, mis on koht- piirangud ning miks neid rakendatakse, tutvustasime kiiruse- ületamise liiklusstatistikat ning viise, kuidas politsei kiirust mõõdab, rääkisime liikluse rahustamisest, miks ja kellele seda tarvis on jms.

„Liikleja“ saate 13. osa pealkirjaks oli „Piirkiirusel on põhjus“.

Teemat kajastati uudistesaates „Reporter“, Postimees Grupi portaalidesse loodud rubriigis „Liikleja“, raadiojaamades Kuku, Elmar ja MyHits, saates „Liikleja“ ning lisaks Transpordiameti sotsiaal- meediakontodel.

„Liikleja“ saate kolmeteistkümnenda osa pealkirjaks oli „Piirkiirusel on põhjus“

Maikuu „Liikleja“ saates oli fookuses kiirus asulavälistel teedel. Miks on erinevatel maanteedel erinev piirkiirus? Miks ei või igal pool sõita 90 km/h? Mida kujutab endast liikluse rahustamine? Saates said sõna Politsei- ja Piirivalveameti ning Transpordiameti eksperdid. Lisaks pani end liikluses proovile laulja Uku Suviste. Saatejuht oli Jaanus Koort.

Saate teemade lühemad lõigud olid maikuu jooksul eetris „Reporteris“.

82

TEEJUHT / NR 6

Powered by