Tähtsamad ülesanded, millega tuleb tegelema hakata, on keskkonnahoidlike riigi- hangete korraldamine, kus tuleb välja töötada ja sätes- tada keskkonnahoiu kriteeriu- mid. Tegemist on kindlasti suure väljakutsega, mis on keskendunud keskkonnale ja
Teehoiuteenistuse direktori kohusetäitja Viktor Kisseljov peab suurimaks väljakutseks lähiajal keskkonnahoidlike riigihangete korraldamist, kus esmalt on oluline välja töötada ja kehtestada keskkonnahoiu kriteeriumid.
sotsiaalsele vastutusele teehoiutööde tellimisel.
Kuidas motiveerida oma valdkonnas häid spetsialiste riigisektorisse tööle jääma?
kahel pilootobjektil soojade asfaltsegude kasutamist, mille tootmis- temperatuur on väiksem, mistõttu asfaltsegu tootmine jätab väikse- ma jalajälje. Me räägime palju innovatsioonist, keskkonnahoiust, säästlikust majandamisest. Mis on teenistuse eesmärgid nendes valdkondades? Üllar Salumäe: Kindlasti soovime ka meie oma tööprotsesse roh- kem digitaliseerida. Pikemas perspektiivis sooviksime liikuda paberivaba kontori suunas. Vähemalt sama oluline on toetada Eesti lennundusettevõtteid teel keskkonnasäästlikute ja innovaatiliste lahenduste poole. Järelevalveasutusena on meil võimalik neid prot- sesse positiivselt mõjutada. Osana Transpordiametist oleme osali- sed ka kõigis ametis ettevõetud algatustes. Kristjan Truu: Merendusteenistus on avatud innovatsioonile ja uutele ideedele, kuid seejuures jääb meie põhifookuseks ohutus. Igasuguste uute tehnoloogiate kasutusele võtmine peab olema ohutu sellega otseselt või kaudselt kokkupuutuvatele osalistele. Merekeskkonna jätkusuutlikkus ja säästlikkus on olulised teemad, millega iga päev toimetame, et tagada puhas merekeskkond. Meie puhul eelkõige reostuse vältimise kaudu. Selleks on meil ööpäev läbi valves inimesed, kes jälgivad ja vajadusel sekkuvad Eesti merealadel toimuvasse laevaliiklusesse. Korrapäraselt käime kontrollimas nii laevu kui ka sadamaid ning mõõdistame ja kaardistame merd, et laevadel, mis siia piirkonda satuvad esmakordselt, oleks ohutu kasu- tada meie mereteid. Meie ülesanne on tagada ohutus ja keskkonna- kaitse merealadel. Lisaks on oluline, et meie enda keskkonna jalajälg oleks väike tehes oma tööd läbimõeldult ja mõtestatult. Viktor Kisseljov: Eelpool sai tegelikult juba olulisem välja toodud ehk BIM lahendused, alliansshange ning keskkonnahoidlikud han- ked.
Üllar Salumäe: Lihtne vastus on: pakkudes motiveerivat ja tähen- dusrikast tööd, meeldivat ning tänapäevast töökeskkonda. Samas ainult tähendusrikkast ja motiveerivast tööst pikas perspektiivis ei piisa ning ka töö eest saadavad hüved peavad olema vastavuses töö sisu ja panusega. Enda kogemusest tean, et sõbralik ning toetav kollektiiv on ülioluline ja selle loomisel on meil kõigil tähtis roll kanda. Kristjan Truu: Selleks tuleb pakkuda spetsialistidele stabiilset ja arengule suunatud töökeskkonda, milles on kõigil hea töötada. Tööl peab olema sisu, nii et seda oleks võimalik enda jaoks lahti mõtes- tada ja võimalik näha, kuidas minu panus aitab kaasa parema Eesti loomisesse. Seda püüame ka meie inimestele pakkuda, et Trans- pordiamet ei ole ainult töökoht, vaid siin saavad kokku merendus- valdkonna fännid, et koos midagi tähendusrikast ära teha. Häid spetsiliste otsitakse alati nii era- kui ka avalikus sektoris ning meie soov on luua selliseid töötingimusi, mis pakuvad rahulolu meie inimestele. Samuti leiame, et kui inimene leiab uue koha, siis talle jääb võimalus hiljem uute eesmärkide otsimisel meie juurde tagasi pöörduda. Viktor Kisseljov: Riigisektoris töötades on võimalik tegeleda laie- mate teemadega, nii öeldes mitte olla seotud vaid ühe konkreetse tegevusega. Hea võimalus on näha kõiki tee elukaare etappe alates objekti kavandamisest kuni igapäevase ekspluatatsioonini. Ambit- sioonikates ja rahvusvahelistes projektides kaasalöömine on samu- ti üks motivaatoreid, miks tasub kaaluda riigisektoris töötamist. Teatavasti valivad tänapäeval töötajad uut töökohta muuhulgas ka tööandja maine ja tulevase juhi kuvandi järgi. Julgen kindlalt väita, et riigiasutused on oma valdkonnas konkurendivõimelised ning vahe- tud juhid need, kellega on rõõm koos töötada.
9
TEEJUHT / NR 6
Powered by FlippingBook