ÕHK
Fotod: Eesti Lennuliiklusteenistuse AS
Niisugune vaade avaneb lennujuhtimistorni aknast – tornilennujuhi töö on siin täis ootamatusi, sest lennujuht koordineerib ka stardi- ja maandumisradade
400 lendu Ööpäevas teenindatakse keskeltläbi
LENNUJUHTIMINE korrashoidu ning lennukite maandumisi ja starte, mis näiteks tiheda udu või lumesaju korral on mõistagi komplitseeritumad. Lennujuhi
iga uus tööpäev võib sisaldada paraja annuse üllatusi
Sigrid Uik , Teejuhi kaasautor
Tänavu 25. asutamisaastapäeva tähistav riigifirma Lennuliiklusteeninduse AS valvab ja juhib lennuliiklust mitte ainult Tallinna lennuvälja ümbruses, vaid kogu Eesti õhuruumis, kus ööpäevas teenindatakse keskeltläbi 400 lendu. elisada (talvel keskmiselt 385, suvel 466) lennukit Eesti N kohal tundub esmapilgul päris suur arv, aga tegelikult on nii, et enne koroonapandeemiat ja igasugu muid kriise püsis sega oldi toona pehmelt öeldes hädas. Sestap korraldati isegi koostöös ERRiga eraldi telesari, et lennujuhtide tööd popularisee- rida, tutvustada ja lõpuks ka vähemalt üks väärt töötaja leida.
keskmine lendude arv 800 kandis (tippaeg 836). Seega praegu on see paar korda vähem, kui veel eelmise kümnendi lõpus tava- päraseks peeti. Lendude arv on oluline kohe alguses ära märkida, sest see mõjutab otseselt lennujuhtimiskeskuse tööd. Seda just personali koosseisu ja töötajate leidmist silmas pidades. Kui lende oli 800, lennundus õitses ja kasvas, oli vaja ka rohkem lennujuhte ning nende leidmi-
Nüüdseks on see probleem mõnevõrra leevenenud, aga nagu ütleb aastaid lennujuhina töötanud Sigrid Uik, kelle palusime appi lennu- juhtimiskeskuse töö argipäeva tutvustama, ei ole teema kaugeltki päevakorrast maas, sest ega väljaõppinud lennujuhtidega Eestis priisata ole – vähe on neid, kes lennujuhiks tõepoolest sobivad.
112
TEEJUHT / NR 5
Powered by FlippingBook