Teejuht kevad 2023

PARVLAEVAD

Regiooni tulevane uhkus: rätsepatööna valmiv viies parvlaev sõidab elektril ja vesinikukütusel

Riina Kallas , Transpordiameti kommunikatsiooniekspert

Transpordiamet valmistab ette viienda parvlaeva toomist suursaarte vahelise parvlaevaühenduse tugevdamiseks, mis kasvatab ühe reisiga veetavate sõidukite mahtu umbkaudu veerandi jagu. Tulevane keskkonnasõbralik hübriidlaev on ainulaadne kogu meie lähiregioonis, kuna see võib lisaks elektrienergiale sõita täielikult vesinikukütusel, müra- ja vibratsioonivabalt, hoides loodust puhtamana. esti inimesed puhkavad hea meelega kodumaal ja reisijate E ning sõidukite arv on suursaarte vahel sõitvatel parvlaevadel pidevalt kasvanud. Selleks aga, et sadamates ei tekiks suure- septembrist palju arutelusid, sealhulgas kohalike omavalitsustega, kelle igapäevaelu laevaliinid kõige rohkem puudutavad.

Laeva liinile toomist koordineerib juhtrühm, kuhu kuuluvad lisaks Bratkovile Transpordiameti erialaspetsialistid ja juhtkonna liikmed, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi meremajandusega tegelevad ametnikud ning Riigilaevastiku peadirektor. Korraldatud on palju töötubasid ja koos on käinud töörühmad, kuhu kuulusid Tallinna Tehnikaülikooli (TalTech) ja Eesti Mereakadeemia esindajad, aga ka laevaomanikud, sadama- ja laevakaptenid ja vanemmehaanikud nii Eestist kui ka Skandinaaviamaadest, samuti maailma tipptasemel süsteemide ja mehhanismide valmistajad. Koostöös keskkonnaagentuuriga koguti kokku ajaloolisi andmed tuulte, hoovuste ja jääolude kohta Virtsu, Kuivastu, Heltermaa ja Rohuküla vahelistel veeteedel ja sadamates. „Saadud andmeid ole- me Transpordiameti kartograafia- ja hüdrograafiaosakonna loodud targa merekaardiga võtnud aluseks arvutustes laeva kiiruse ja võim- suse ning jääklassi modelleerimisel,“ lausub Bratkov.

mate ürituste või riigipühade ajal pikki järjekordi, on riik lubanud soetada uue parvlaeva, et jõuaks kiiremini ja sujuvamalt teenindada rohkem reisijaid. Praegu sõidab liinidel regulaarselt neli laeva, uue laeva lisandudes on võimalik kergemini lahendada ka olukordi, kui mõne laevaga peaks midagi ootamatult juhtuma. Enne laeva projekteerimist ja ehitamist hankis Transpordiamet Soome ettevõttelt Deltamarin Ltd. parvlaeva laiendatud kontsept- siooni disaini väljatöötamise ehk kontseptuaalse parvlaeva disaini ja teostatavusuuringu, et selgitada muu hulgas välja, milliste oma- duste ja võimekusega parvlaev pikas perspektiivis liinidele kõige paremini sobib.

Lisaks sellele on viienda parvlaeva ehitust vedava Transpordiameti projektijuhi Valentin Bratkovi sõnul toimunud alates eelmise aasta

29

TEEJUHT / NR 5

Powered by