Teejuht kevad 2023

Fotod: Eesti Meremuuseum

Pukser-jäämurdja Reval, nüüd juba Jaan Poska Sõjasadamas.

Kaugsõidukapten Georg Kaup.

Hulli sadam 1935. a postkaardil.

Kaubaaurikud Kajak ja Lennuk Egiptuses Aleksandria sadamas 1934. aastal.

Fotopostkaart. Suurbritannia. Prinses dock Hulli sadamas.

Kaubaaurik Lucie Pärnus. Näha on Ferdinand Virro firma korstnamärk: keskmisel helesinisel laiul valge W-täht.

Kaugsõidukapten Georg Bernhard Kaup (1877–1961) oli Emmaste kandi mees. Ta oli sooritanud 1903. a kaugsõidukapteni eksami, sõitnud purje- ja aurulaevadel. 1913. a oli ta kapten Odessa sadamas registreeritud aurulaeval Bessarabia, millega käis korra ka Tallinnas. Maailmasõja ajal vedas kaupa Gibraltarist või Arhangelskist Briti sadamatesse.

Tartu juurtega Ferdinand Virro (Wirro, ka Viro, 1878–1931) on majandusmeeste hulgas varju jäänud persoon. Ta oli enne maa- ilmasõda äri ajanud Peterburis ja Soomes, 1918. a alustanud tegevust Tallinnas, tuntud kui nahatööstusettevõtte Unioni direktor ja elitaarse Centum-klubi liige. Aastail 1922–27 oli ta esimene ja ainuke sõjaeelne Ungari aukonsul, 1925. a Kaubandus-Tööstuskoja laevasõidusektsiooni liige. Arvata võib, et laevandusega tegelema mõjutas teda abikaasa Lucie Malvine, sündinud Kaup, kelle järgi ta oma laevagi nimetas.

Õde Marie Antoinette oli abielus kuulsa kapteni Priido Onnoga.

49

TEEJUHT / NR 5

Powered by