ÕHK
Foto: Pexels.com
Abi Lennuliiklus- teeninduse Aktsiaseltsile Venemaa agressiooni mõjude leevendamiseks LENNUNDUS
2022. aasta algas Eesti lennundusele positiivsete nootidega, COVID-19 põhjustatud piirangud olid lõppenud ja lennuliiklusele prognoositi kiiret taastumist. Esimesed kuud seda ka näitasid. 24. veebruar aga muutis Eesti ja mitmete teiste riikide jaoks seda pilti drastiliselt. Alanud oli Venemaa sõda Ukraina vastu. ohe algas koostöö Euroopa Komisjoniga, Eesti õhuruum K suleti Vene Föderatsiooni lendudele, kes vastukäiguna sul- ges ELi päritolu õhusõidukitele enda õhuruumi. Õnneks inimeste soov reisida tagas Tallinna lennujaama reisijate arvu jät- kuva kasvu, erinevalt näiteks põhjapoolsetest naabritest, kelle Aasia lendude äri sai olulise tagasilöögi, mõjutades tugevalt ka Helsingi lennuvälja. Eestis tabas Vene Föderatsiooni õhuruumi sulgemine väga tugevalt Lennuliiklusteeninduse Aktsiaseltsi, kelle põhitulu tuli Aasia suunalistelt ülelendudelt, mille taastumisele sõda rasvase
Tanel Rautits Transpordiameti lennunduse ja ohutuse järelevalve osakonna juhataja
Foto: Transpordiamet
kriipsu peale tõmbas. Sanktsioonipoliitika tõttu ei prognoosita lähi- ajal nende lendude taastumist.
Lisaks vähenenud sissetulekutele muutus ka aeronavigatsiooni- teenuste osutamisega seotud töö iseloom. Nimelt, kuigi me sulge- sime Eesti õhuruumi Vene Föderatsiooni õhusõidukitele, ei saanud me rahvusvaheliste kokkulepete järgi sulgeda territoriaalvetest väljapoole jäävat õhuruumi osa, milles toimuvaid lende meie lennu- juhid kontrollivad. Sealt hakkasid suures mahus Kaliningradi lenda-
98
TEEJUHT / NR 5
Powered by FlippingBook