Teejuht talv 2022

innovatsiooni. Mõtteviis, et uusi asju tuleb katsetada ka siis, kui on oht ebaõnnestuda, on eriti vajalik avalikus sektoris. Vastasel korral on stagnatsioon garanteeritud. Väga loodan, et lisaks rääkimisele võetakse midagi ka päriselt ette, sest nüüd oleme tõestanud, et meie mudeli saab muuta jätkusuut- likuks. Inimeste vajadus ja valmisolek kasutada ühistransporti on praegu eriti suur ja nad on nõus maksma teenuse eest, mis rahuldab nende vajadused. Eks siin saavad nad ka ise kaasa aidata – Riigi- kogu valimised on juba märtsis ja nüüd tasub uurida, kes on lisaks loosungite esitamisele ka tegudeinimene. Mida uut on Modern Mobilitylt lähiajal oodata? Modern Mobility jätkab isejuhtivate busside tellimis- ja haldustark- vara arendamist. Koostöös Tallinna Tehnikaülikooli ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga töötame välja ka MaaS XT- nimelist ühistranspordiplatvormi, mille eesmärk on siduda eri liiku- vusteenused ühtsesse süsteemi.

arengukavades ja koalitsioonilepingutes, kuid tegudeni pole jõutud. Siin on palju põhjuseid, eelkõige praegune rahastusmudel, kehtivad hanke-eeskirjad jms. Oleks loomulikult kahetsusväärne, kui uuendused jääksid toppama vaidlustesse, kas teenuse eest peaks tasuma riik või kohalik oma- valitsus. Loodame väga, et kõik osalised teevad nüüd, kus praktiliste katsetuste tulemused on olnud positiivsed, ühise otsuse kogu süs- teem üle vaadata. Normaalne pole ju kasvõi olukord, kus koolilaste vedamiseks on meil üks autopark, sotsiaaltranspordiks teine, maa- konnaliinide jaoks kolmas ja nõudluspõhise sõiduteenuse jaoks siis veel neljas. Tark oleks ju püüelda eesmärgi poole, kus üks sõiduk teenindab võimalikult paljusid reisijaid. Uute võimaluste rakendamine hästitoimiva ühistranspordisüsteemi loomiseks eeldab poliitilist otsust, vaja on teha muudatusi ja täien- dusi õigusaktides, rahastamismudelis, hangete loogikas jne. On selge, et riigi bürokraatia on mõistlikus koguses vajalik, kuid siin peab pidevalt jälgima, et see ei hakkaks lämmatama arengut ega

117

TEEJUHT / NR 4

Powered by