Teejuht talv 2022

Eesti Lennuametis töötades tegeles Katrin samuti lennu- ohutusega ja kinnitab, et väärtustab väga saadud kogemust, kus kogu lennunduse ahel algusest lõpuni oli justkui peo peal.

Eestit esindab Katrin üksi: „Nüüd on siia tööle saamine keerulisem. Mina sain veel enne kui Inglismaa lukku pandi,“ muigab ta.

Ühendkuningriigi lennuamet ei ole erinevalt Eestist otseselt riigi- asutus, vaid eelarveliselt panustab lennuameti töösse näiteks ka iga reisija ning sealsed töötajad pole otseselt avalikud teenistujad. Lihtne näide: kui droonioperaator või erapiloot tasub riigilõivu, tasub ta selle otse lennuametile ning see on osa lennuameti eelarvest. Ameti teenitud kasum suunatakse aga üksnes lennuohutuse aren- damiseks. Eestis rahastab Transpordiameti lennuosakonda riik ja kogutud riigilõivud lähevad ühisesse „potti“. ÜK lennuameti juures tegutsev koolitusüksus on subsideeritud äriühing ja sealt tellib oma koolitused sarnastel alustel ka amet ise. Katrin Klimson alustas Inglismaal tööd ohutusalase teabe osakon- nas ohutusanalüütikuna ja on nüüdseks samas osakonnas liikunud juhtivamale kohale: tema töö sisuks on ohutusalase teabe kogu- mine ja nn suure pildi kokku panemine. „ Safety intelligence lead on üks 13-liikmelisest üksusest, kus on juht, viis analüütikut ning eri valdkondade juhid ehk lead id.“ Lennuamet proovib igati kiirete arengutega kaasas käia. Eraldi on innovatsiooni, keskkonna ja hiljuti avatud kosmose osakond. „Ameti peamine ülesanne on reisija ohutuse tagamine selle kõigis aspek- tides. Minu ülesanne on koguda otsustusprotsessis vajalikku infot, jagada seda õigel moel, õigel ajal, õigete inimestega. Spetsiifili- semalt olen seotud üldlennundusega, mis mulle väga sobib, kuna seal on säilinud ehe lennundushasart, mis n-ö suures lennunduses kipub teinekord raha numbrite taha kaduma“.

Ametis ei sõltu miski ühest inimesest. Alati on tiim, kellega saab küsimused vajadusel läbi arutada, ja kes on ekspertidena sama- väärsed. Eestis tundsin sellest puudust, ametnikud on n-ö Hunt Kriimsilmad oma üheksa ametiga.

143

TEEJUHT / NR 4

Powered by