Teejuht talv 2022

Foto: erakogu

Fryderyk Chopin Islandi ranniku lähedal suvel 1995, paadiõppuseks lasti alla parema parda paat, vasaku paadi taavetid olid nii logud, et ei tasunud puudutada.

Ujuvbaasi FRYDERYK CHOPIN taktika- ja tehnilised andmed:

seisaks nagu paigal, siis laevaga võrreldes silmapiir kolistas üha üles-alla käia. Sillas on vaade selline, et mõnikord on akendest vaid taevas näha ja teinekord ainult vesi. , luugi vahelt piilusime, kuidas seal lained üles slipp trügisid. Mõnikord vajus traalvõrkude jaoks jm vees ujuva pardale tõmbamiseks vajalik kaldtee üleni vee alla, nii et hoia pead luugi- avast eemale, et sahmakat näkku ei saaks. Ahtris on mingi Täna sai igasugused kohad läbi kolistatud. Ei arvanudki, et laevas selliseid kohti ja „koopaid“ on. Alumiste tekkide labürint-koridorid on küll sünged. Nagu vaimudelossis. Kajutis kah vaimude tund. Seinad nagisevad, kapiuksed käivad kinni-lahti, keegi kolistab asjade hul- gas, kardinad õõtsuvad ebaloomulikult, kogu kajut vibreerib, kui laev oiates läbi raske laine murrab, magamisase tahaks sind justkui maha paisata, nõud laual liiguvad ühest äärest teise. Tasakaalu hoidmisega on üsna palju tegemist. Vahel ei mahu ukse vahelt läbi ja koridoris müksad tahtmatult vastutulijat. Vahel, kui vaja kuskilt toetuspinda, siis see vajub hoopis eest ära.

Ehitamise aeg ja koht: 1965, Poola

Ÿ

Kutsung: ESML

Ÿ

Pardanumber: EB-0136

Ÿ

Ÿ Maksimaalne pikkus: 165,53 m, laius: 21,34 m Ÿ Parda kõrgus peatekini: 9,45 m Ÿ Süvis tühjalt: 4,40 m Ÿ Süvis täislastis: 8,02 m Ÿ Parda kõrgus ülemise tekini: 12,6 m Ÿ Kogumahutavus: 13467 Ÿ Puhasmahutavus: 4263 Ÿ Täielik kandevõime: 9796,7 Ÿ Peamasin: diisel 6250 hj Ÿ Kütusetankid: 4100 t Ÿ Kütuse ööpäevane kulu: 25 t Ÿ Lastimahutavus: 8602 t Ÿ Pumpade võimsus: kütusepumpadel 22 t/h, veepumpadel 20 t/h Ÿ Vee tagavara: 1906 t Ÿ Ööpäevane veekulu: 35 t Ÿ Mageveeseadme tootlikkus: 100 t/ööpäevas Ÿ Kajutikohti: 228 Ÿ Kiirus: kuni 15 sõlme Ÿ Lastimahutavus: 8602 m 3 Ÿ Tonnide arv 1 cm süvise kohta: 29 t Ÿ Mass-veeväljasurve: 19 590 t Ÿ Tulekustutussüsteem: vee-, auru-, süsihappe- Ÿ Klassitähis: UL R4/1 C Ÿ Ankruketi kaliiber: 67 mm

See torm Atlandil on vist alles algus. Ju näeb, millal lõpuks minul tõe- line merehaigus peale tuleb.

Loe lisa Päeviku ülejäänud sissekannetega saab tutvuda . Mereblogis 2016. aastal, kui merereisist sai kümme aastat, kandsin samadel kuupäevadel iga päev ühe sissekande veebi.

31

TEEJUHT / NR 4

Powered by