Teejuht talv 2022

Kreet Stubender-Lõugas , Teejuhi toimetaja

Vastavatud Võõbu–Mäo neljarajalise lõigu valmimine tähtajaks nõudis vastutustundlikult meeskonnalt ülisuurt panust. Riigil on nüüd 16 km uut neljarajalist maanteed, aga mis saab ennenägematute olude tõttu tööle peale maksnud ehitajast? Maguskibedaid muljeid jagavad GRK Eesti ASi ehitusjuht Kaivo Ivask ja tegevjuht Priit Paabo.

Kaido Ivask INTERVJUU GRK Eesti ASi ehitusjuht

Priit Paabo

GRK Eesti ASi tegevjuht

Fotod: GRK Eesti AS

GRK Eesti AS on ehitanud Kose–Mäo kolmest lõigust kaks. Mis oli Ardu–Võõbu ja Võõbu–Mäo lõikudel sarnane, mis erinev? Priit Paabo (PP): Ardu–Võõbu lõigult saadud suuremahuliste tööde tegemise kogemus tuli meile Võõbu–Mäo lõigul kahtlemata kasuks. See lõik on esimesest pikem ja töömaht oli veelgi suurem. Lõike võrreldes võib märgata ka geoloogilist erinevust, sest Võõbu–Mäo lõigul tuli meil kaevandada märkimisväärses koguses paekivi. Koos peatöövõtjaga liikus ühest lõigust teise ka osa alltöövõtjatest ja tar- nijatest, mis näitab head koostööd ja usaldust üksteise suhtes. Kes olid teie peamised alltöövõtjad? Kaido Ivask (KI): Lõhkamistöödel oli meil abiks Voglers Eesti OÜ, mullatöödel OÜ Kaurits, asfalteerimistöödel Verston OÜ ning liiklus- korraldusvahendite paigaldustöödel OÜ KiirWarren.KL ja Inten OÜ. Teedeehituslike puistematerjalide tarnijad olid AS Tariston, OÜ Eesti Killustik, AS Kaltsiit ja Rudus AS. Geodeetilistel mõõdistustöödel oli suureks abiks Raxoest OÜ. Täname kõiki partnereid tulemusliku koostöö eest! Eriliselt soovin tunnustada Inten OÜ meeskonda, kes suutis keerulises majandus- olukorras operatiivselt tarnida ja paigaldada 27 km pikkuses sõidu- tee piirdeid. Kuna Võõbu–Mäo neljarajalise teelõigu ehitus jäi erakordsesse aega, siis mis on meeskonnale objektil töötamisest kõige eredamalt meelde jäänud? KI: Koroona kõrgajal oli kontor suletud, et vältida kokkupuuteid ja nakkuse levikut, aga koju polnud võimalik jääda, sest nii ei saa teede- ehitustöid kahjuks juhtida. Meeskond oli objektil kogu tööpäeva nii, et igaüks istus oma autos. Koosolekud toimusid värskes õhus vahet hoides ka miinuskraadidega. Paljud haigestusid ja seetõttu langes teistele väga suur koormus. Oli momente, mil meeskonnaliikmetel ja koostööpartneritel tuli anda meeletu panus. See segas kõigi igapäevast töövälist elu ja vähendas võimalust olla vajalikel hetkedel oma lähedastega.

Võõbu–Mäo lõigule ehitati viis suuremat rajatist: Puiatu ökodukt, Anna liiklussõlm, Korba ja Võõbu viaduktid ning Kükita sild. Pildil Anna liiklussõlme ehitus.

73

TEEJUHT / NR 4

Powered by