Teejuht talv 2022

Ehitame Eesti kõige suuremaid taristuprojekte, mille töövõtulepingud sõlmiti 2020. või 2021. aastal. Seetõttu on GRK Eesti ASi panus ehitustööde finantsee- rijana taristusektoris kõige suurem. Arusaadavalt ei ole asjade selline kulg jätku- suutlik ei ettevõtete ega riigi toimimise seisukohast.

Ehituseelne vaade Purdi külast tulevase Anna liiklussõlme poole.

Korba viadukti ehitus.

Kuidas mõjutasid töid tarneraskused ja hinnatõus? KI: Näiteks tuli meil bituumenit tarnida maikuus veoautoga Poolast Płockist, mis asub 1124 km kaugusel, sealjuures me ei teadnud, mitu päeva peab auto koorma laadimist ootama. Kuna ei olnud kindel, kas bituumen jõuab õigeks ajaks teha- sesse, oli pidevalt õhus asfalteerimistööde seiskumine. Väga suurt muret on põhjustanud kütuse ja materjalide röö- gatu kallinemine, mis on kahtlemata halvendanud nii meie ettevõtte kui ka meie partnerite majanduslikku olukorda. Kõige karmim oli metallihindade üle 100% tõus maailmaturul. Objektile tuli hankida sõidutee piirdeid ja liikluskorraldus- vahendite metallkonstruktsioone. Nende kogus oli nii suur, et seda ei tooda ega tarni ükski tehas varakult ette. Juba sõlmitud lepingud öeldi üles ja seetõttu tuli meil metall- toodete tarned edasi lükata võimalikult hilisele ajale lootu- sega, et hinnad vähekenegi alanevad. Ootamine õigustas end, kuid kahjuks oli hinnalangus ainult paarkümmend protsenti. Mis pakkus objektil rõõmu? KI: Eriliselt valmistab rõõmu see, et suutsime ära jäänud mass-stabiliseerimistööde asemel teha koostöös partneri- tega kiiresti turba väljakaeve ja tagasitäitetööd. Lihtsustatult öeldes tuli meil tee rajamiseks rabajärve kaevata turvas kuni 5,5 meetri sügavuselt välja ja panna kohe selle asemele paas, mida saime Anna liiklussõlmes tehtud lõhkamistöödelt. Tegime töid kaheksa nädala jooksul 2021. aasta jaanuarist märtsini, et kasutada ära külma perioodi. Argipäevadel töötasime ööpäev läbi mitmes vahetuses. Kõige külmemal ööl oli temperatuur üle 30 miinuskraadi, aga masinad ja me- hed pidasid vastu. See oli määrava tähtsusega, et saada ob- jekt 2022. aasta novembriks valmis.

Anna liiklussõlm.

Milliseid tehnoloogilisi uuendusi saite rakendada? KI: Ehitasime GRK Eesti ASis esimese betoonist kaarena

75

TEEJUHT / NR 4

Powered by