Teejuht talv 2022

MAA

Turvast tuli välja kaevata kuni 5,5 meetri sügavuselt.

objekt liiklejatele kasutamiseks üle juba septembris, kuid majanduslik olukord maailmas nurjas selle plaani.

ökodukti üle 2 + 2 liiklusega tee Puiatul, mille projekteeris meie kõrgetasemeline koostööpartner OÜ Järelpinge Inse-neribüroo, kes väärib suurt tunnustust. Ökodukt pani meie betoonitööde meeskonna tõsiselt proovile, aga kõik õnnestus lõpuks väga hästi. Milline on olnud koostöö Transpordiametiga? KI: Koostöö tellija ja omanikujärelevalvega on olnud inse- nertehniliste küsimuste lahendamisel konstruktiivne ning kiire. Tänu sellele püsis selle mahuka projekti ellu- viimine graafikus. PP: Oleme kogu ehitusperioodi jooksul toiminud heas usus ja pingutanud maksimaalselt, et lõpetada tööd õi- gel ajal vaatamata hinnatõusule ja tarneraskustele. See- tõttu ei saa mõistlikuks pidada Transpordiameti seisu- kohta Ukrainas peetavast sõjast tingitud hinnatõusu hüvitamise suhtes. Põhjendatud ei ole ka rääkimine töö- võtjast sõltumatult tekkinud lisakuludest ja vastutuse jagamisest, sest lõppkokkuvõttes saab tellija valmis ehi- tatud investeeringuobjekti ikka kätte, olgu ta siis ka pla- neeritust kallim, aga mis jääb lõpuks töövõtjale? Mille üle tunnete ise enim uhkust ja kas midagi jääb ka kripeldama? KI: Oleme oma meeskonnaga uhked, et suutsime palju- de suurte, meist sõltumatute takistuste ja raskuste kiuste lõpetada tööd tähtajaks ja hea kvaliteediga. Kripel- dama jääb see, et olime seadnud endale eesmärgi anda

Kuidas toimib teie ärimudel praegusel ebastabiilsel ajal? PP: Vaatamata sisendihindade märkimisväärsele tõusu- le ja tarneraskustele viime vastutustundliku ettevõttena lõpuni kõik sõlmitud lepingutega määratud tööd. Seni on sõja mõjust tingitud hinnatõusu maksnud kinni vaid töö- võtja ning läbirääkimised Transpordiameti ja teiste tellija- tega kulude hüvitamise üle alles käivad. Transpordiameti seniste vastuste kohaselt jääb suur osa lisakuludest siis- ki meie kui töövõtja kanda. Ehitame Eesti kõige suuremaid taristuprojekte, mille töö- võtulepingud sõlmiti 2020. (Võõbu–Mäo) või 2021. (Tar- tu läänepoolne ümbersõit) aastal. Seetõttu on GRK Eesti ASi panus ehitustööde finantseerijana taristu- sektoris kõige suurem. Arusaadavalt ei ole asjade selline kulg jätkusuutlik ei ettevõtete ega riigi toimimise seisu- kohast. Siiski jääme tuleviku suhtes mõõdukalt optimistlikuks. Lisaks teedele ja rajatistele tegime 2022. aastal algust ka raudtee ehitamisega ning esimese suurema projektina oleme lõpetamas töid teise peatee ehitusel Pääsküla jaama ja Topi sõlme vahelisel lõigul. 2023. aastal kavat- seme oma tegevusvaldkondi veelgi laiendada.

76

TEEJUHT / NR 4

Powered by