Teejuht talv 2023

Fotod: Transpordiamet

„Liikleja” saates testisid Jaanus Koort ja Indrek Madar, kuidas mõjutab kiirus sõiduki peatumisteekonda.

tused, haridusprogrammid või teavituskampaaniad, siis linnades saab liiklust turvalisemaks muuta piirkiiruse vähendamisega. „Põhjamaad on oma nullvisiooni juures lähtunud samuti piirkiiruse alandamisest, sest mida aeglasem on sõidukiirus, seda vähem saab jalakäija või rattur liiklusõnnetuses viga,“ rääkis ta, lisades, et õnne- tust ei pruugi üldse juhtuda, sest aeglasema sõidukiiruse korral on juhil rohkem aega reageerimiseks, kuna tema vaateväli on laiem ja aega sõiduki pidurdamiseks rohkem.

Interaktiivse lahendusega sai testida, kuidas kiiruse kasvades sõidukijuhi vaateväli järjest piiratumaks muutub.

liiklus väikesemale kiirusele, siis väheneb autode ruumivajadus. „Tei- ne pool on müra. On teada, et umbes 30 km/h juures ületab rehvi- müra mootorimüra ehk sinnamaani saame tegelikult müratasemeid kontrollida,“ rääkis ta. „Kui kiirendame pidevalt 50 km/h-ni ja sealt tagasi, siis on teada, mis toimub heitgaasidega. Saasteallikas on ka rehvi- ja piduriklotside tolm.“ Saatejuht oli Jaanus Koort .

Liikuvusagentuuri liikuvusekspert Tõnis Savi lisas, et piirkiiruse vähendamisel on mõju ka keskkonnale, sest kui projekteerida linna-

Ohutu liiklemiskiirus linnas: kõige ohustatumad on lapsed ja eakad Enamus õnnetusi jalakäijatega juhtub just teed ületades! Kui tähs on piirkiirusest kinni pidamine, kui saab ka ilma? Ees linnade keskustes on alustatud piirkiiruse vähendamisega! On sellest kasu olnud? Turvalise liiklemise saladus: käitu lihtsalt nagu hea inimene Puust ja punaselt: kuidas isegi väike kiiruseületus võib põhjustada jalakäija surma Liikuvusekspert: kiiruse vähendamine muudab liiklemise sujuvamaks ja turvalisemaks Piirkiirusel on põhjus – juba väike kiiruseületus võib olla tappev

„Reporteri“ saatelõikudega saab tutvuda siin:

„Liikleja“ rubriigis avaldati neli ohutut linnaliiklust käsitlevat artiklit:

79

TEEJUHT / NR 8

Powered by