Teejuht talv 2023

Tegemist on kahtlemata suure vastutusega ja Risto Mäeots möönab, et ettevõtte juhilt eeldab see pideva pinge all elamise oskust. „Tuleb ennast teadlikult harjutada, et stress ei muu- tuks ängistavaks. Minu võib-olla väike pluss on see, et olen pärast lennuakadeemia lõpetamist tööta- nud tehnikuna ja mõistan tänu sellele päris hästi lennuki siseelu. Mind on see rahustanud,” ütleb ta. „Huvitaval kombel tekitab äri edenedes rohkem stressi hoopis globaalne kasvamine. Näiteks tehin- gud kolmandate riikidega, kus tuleb jälgida, et meie toodang ei jõuaks kusagile sanktsioonide all ole- vasse riiki. Peame väga hästi tundma oma kliente, sest muidu pangad panevad lihtsalt raha kinni. Või jookseb planeeritud mitmemiljoniline tehing liiva, sest mingis riigis on seadusandluses midagi muu- detud.”

Palkame tänapäeval hästi palju suhtumist, sest olen seda usku, et CVd ja oskusi annab koolitada, aga suhtumist mitte. Risto Mäeots

Lennunduse arendamine toob piletihindade tõusu

Küsimusele, milliseks võiks kujuneda lähemate aastate lennundusturg, vastab Mäeots üsna kind- lalt, et piletihinnad tõusevad. „Hinnad on juba tõus- nud ja tõusevad veelgi, sellest pole pääsu. Näiteks tingib nn rohesurve uute tehnoloogiate arendamise ja see pole kaugeltki odav tegevus.” Tehnilise poole pealt tegeldakse tema sõnul prae- gu palju vertikaalselt õhku tõusvate ja maanduvate õhusõidukite arendamisega. Nii on Pariisi olümpia- mängude korraldajad lubanud juba järgmisel aastal selliseid õhusõidukeid ka demonstreerida. Ka Magnetic MRO arendab oma tegevust Eestis – mõne aasta eest alustatud reaktiivmootorite hool- dus on Tallinnas hästi käima läinud, mistõttu ette- võtte juhtkond soovib sellega siinmail jätkata ning ehitada selleks uue hoolduskompleksi. Seda küll juba väljapoole lennujaama. Reaktiivmootorite hooldusteenuse osutamiseks on allkirjastatud ka leping USA suure tootaja General Electricuga, läbirääkimised käivad ka Euroopa mootoritootjaga Safran Group. „Ma väga loodan, et nii läheb, sest see oleks n-ö kohtkindel investeering, mis kord juba tulnuna ka jääb,” kinnitab Risto Mäeots. „See eeldaks muidugi tippspetsialiste ja nende koolitamist, uude tootmis- üksusesse on vaja alla saja inimese. Aga tegemist on ülimalt keeruka ja kompleksse, samas aga suurt lisandväärtust andva tööga. Reaktiivmootorite hooldamine on valdkond, mida Magnetic MRO soovib Eestis jõudsalt edasi arendada.

Risto Mäeots (keskel) ütleb, et sellise äri edendamiseks Eestis praegu spetsialiste ei jätku, sellepärast on neid Magnetic MRO meeskonda toodud mitmest teisest riigist.

Magnetic MRO teenindab maailmas enimlevinud lennukeid ja lennukompaniisid.

99

TEEJUHT / NR 8

Powered by