Teejuht sügis 2022

MAA

Fotod: Rail Baltic Estonia

Regina Jerofenko.

Ingrid Lai.

Rašid Pulatov.

hooned ja rajatised saavad looduses paika just tänu geodeedi apteekritäpsusega tehtud mõõdistustele. Geodeedil on oluline osa ka objekti kasutuselevõtmise ja ekspluatatsiooni käigus, kui tehakse kontrollmõõtmisi, mis aitavad määrata võimalikku deformatsiooni,“ selgitab Eigo. Rail Baltic Estonia meeskonnaga alles suve hakul liitunud geodeet nendib, et suur väljakutse on hoomata kogu projekti mastaapsust ja samal ajal kõigel silma peal hoida. Ent teda innustab võimalus öelda projekti edukal valmimisel uhkusega, et temagi sai sellesse oma panuse anda. „Kodus sai lapsele reklaamitud, et uut raudteed mööda saame sõita Riia loomaaeda, nii et selle võtame Rail Baltica valmides esimesena ette! Kuna minu elukohta Kohilasse tuleb ka peatus, siis ei pea reisi alustamiseks väga kaugele minema,“ märgib Eigo. Sigrid Mägi Ingridi ja Eigoga samast kandist on pärit ka rajatiste noorem- projektijuht Sigrid, kes sai enda sõnul ehituspisiku külge lapsepõlves Lego klotsidega mängides ja nukkudele losse ehitades. „Olen läbi ja lõhki Kohila tüdruk. Kõrgkooli õppima minnes kuulsin aeg-ajalt ütlust „kuskilt Kapa-Kohilast“, mille peale vastasin alati uhkusega ja vastan ka edaspidi, et Kohila on Eesti suurim alev,“ ütleb Sigrid naerdes. Ta konstateerib, et just tänu kvaliteetsele raudteeühendusele ja Rail Bal- tica kohalikele peatustele (Kohila, Rapla, Järvakandi) paraneb Rapla- maal ühistranspordi kättesaadavus – see toob Kohila pealinnale märkimisväärselt lähemale.

Ingrid jagab oma tööaega kontori ja ehitusobjektide vahel, sest tema ülesanne on tagada, et ehituse ajal oleks kõigil pooltel selge arusaam keskkonnanõuetest. Selleks on vaja luua süsteeme ja prot- sesse. Ingrid, kes plaanib Rail Baltica valmimisel pikemat rongireisi Euroopasse, leiab, et Rail Baltic Estonia meeskond on ühtne, moti- veeritud ja hea huumorisoonega. Keskkonnaspetsialist hindab kõr- gelt oma kolleegide teadmiste ja oskuste pagasit ning ühist soovi raudteeprojekti edukalt ellu viia. Eigo Kärdi Kuigi Rail Baltic Estonia töötajate seas on inimesi kõikjalt Eestist, on proportsionaalselt neid kõige enam Kohila vallast. 2008. aastal Tal- linna Tehnikaülikooli ehitusteaduskonna lõpetanud elupõline Kohila mees Eigo spetsialiseerus kõrgkooli ajal ehitusgeodeesiale ja pole seda siiani kahetsenud. Valdkond on põnev ning geodeedi igapäe- vane töö on Eigo sõnul alati täis üllatusi ja lahendusi vajavaid üles- andeid. Eigo lapsepõlveunistus oli saada olümpiavõitjaks kümnevõistluses, kuid praegu kannab ta auga vastutust selle eest, et Rail Baltica saaks planeeritud ja teostatud vastavalt nõuetele ning et rakendataks pari- maid töövõtteid ja meetodeid, mida on vaja nii kiirraudtee ehitami- seks kui ka hilisemaks käitamiseks.

„Geodeesia on taristuehituse A ja O, mille roll algab juba projekteeri- mise faasis ning suureneb ehitusfaasis. Kõik teed, sillad, viaduktid,

96

TEEJUHT / NR 3

Powered by