Teejuht, kevad 2022.a

põhjustatud rabistamisest või reageeri- misest millelegi ootamatule. Ootama- tuse komponent on aga suurenemas ning juba praegu on oht, et mõni kaame- raga drooni omanik võib lennata uudis- tama deltaplaaneri tegemisi, mille tõttu võib viimane alla kukkuda. Oleks vaja, et need huvilised ennast koondaksid ja tuleks kas Transpordi- ameti või MKMiga rääkima, kuidas edasi. Ei tahaks, et sellised kõnelused saaksid alguse valusate õppetundide tagajärjel. Transpordiamet loodab, et seesama kirjatükk ja ka meie plaanitud inspektee- rimised lennuplatsidele aitavad sellist mõtlemist kiirendada ja viivad meid vajaliku dialoogini. Transpordiamet ei soovi huvilistele lendamist keerulise- maks teha ega neid takistada. Soovime, et kõik huvilised saaksid lennata ja jälle õnnelikult maa peale tagasi jõuda koos positiivse lennuelamusega, mitte adre- naliinilaksuga, tõdedes: „Seekord jäin ellu!“

Motodelta ülevaatuse ajal Kuusiku lennuväljal Raplas.

Soovime jõuda olukorrani, et Eesti

õhuruumis lennatakse vaid registris olevate lennumasinatega, millel on kehtiv lennu- kõlblikkussertifikaat ehk ülevaatus tehtud.

Deltaplaani sisemus.

Foto: Da Vinci Glider (tripod.com) Leonardo da Vinci visandas mitut tüüpi lennumasinaid.

113

TEEJUHT / NR 1

Powered by