Teejuht, kevad 2022.a

Taristu haldamise teenistus

Taristu haldamise teenistuse koosseisu kuuluvad taristu ehitamise ja korrashoiu osakond, taristu korraldamise osakond, projekteerimise osakond, laevastiku osakond ning maade osakond.

Taristu ehitamise ja korrashoiu osakond 021. aasta oli riigiteede ehitamise ja remontimise mahu poo- 2 lest rekordiline: riigiteedel tehti kokku töid 2179 kilomeetril, lisaks remonditi 22 silda ja ehitati ümber 46 liiklusohtlikku Suurematest ehitusobjektidest võiks nimetada Väo liiklussõlme, Võõbu–Mäo ja Kärevere–Kardla lõike Tallinna–Tartu–Võru–Luha- maa maanteel, Kanama–Valingu lõiku Tallinna ringteel ja Riia ringi Tartus. Enamikul neist mitmeaastastest projektidest jätkuvad tööd ka tänavu. kohta. Eraldi tasub mainida kruusateedele ehitatud tolmuvabade katete mahtu – tolmuvabaks muudeti 323 km kruusateid. Kui võrrelda seda paari aasta taguse kilometraažiga (77 km), siis on kasv olnud märkimisväärne. Tolmuvabade katete ehitus on oluline arendus- meede just väiksemates maapiirkondades teede kvaliteedi ja elu- tingimuste parandamisel. Taristu korraldamise osakond 2021. aastal uuendasime koostöös sektori esindajatega nii ehitus- kui ka projekteerimislepingute põhju. Kui ajalooliselt oleme tellijana seadnud tüüptingimusi võrdlemisi ühepoolselt, siis nüüd on ettevõtted sellesse protsessi võrdse partnerina kaasatud.

Suurt mõju avaldas liiklusohutusele keskpiirde paigaldamine kõigile 2 + 2 sõidurajaga teelõikudele, et välistada sõidukite kaldumine vastassuunda üle eraldusriba. Keskkonnajalajälje vähendamiseks jätkasime teevalgustuses hõõglampide asenda- mist energiasäästlike LED-lampidega. 2021. aastat jäävad ise- loomustama ka ettevalmistusedTranspordiameti halduses olevate kiiruskaamerate serverite üleandmiseks Siseministeeriumi info- tehnoloogia ja arenduskeskusele SMIT. Projekteerimise osakond Et olla tulevikus valmis suuremaid põhimaanteid neljarajaliseks ehitama, oleme alustanud mitme lõigu projekteerimisega. Mas- taapsete ehitustööde puhul kasutatakse projekteerimise esimeses etapis eelprojekteerimist, et määrata kindlaks tee asukoht ja tee- maa vajadus. Lisaks võrreldakse eelprojektis alternatiivseid trasse ja ristmikulahendusi, hinnatakse projektlahenduse sobivust keskkonda ning prognoositakse ehitusmaksumust. Kui 2020. aas- tal tegime algust 105 km eelprojekteerimisega, siis 2021. aastal lisandus veel u 80 km. Tänu sellele on esimesed eelprojektid juba valmimas: tänavu 70 km ja 2023. aastal juba 144 km ulatuses. Kui eelprojektid on olemas, saame alustada maade omandamise ja põhiprojekteerimisega.

120

TEEJUHT / NR 1

Powered by