Teejuht, kevad 2022.a

Ennetuskampaaniad 2021. aastal

Kerstin Kolmann

Fotod ja videod: Transpordiamet

Agentuur: Salama

Agentuur: Imagine AD

Liiklusohutuskampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.“

Liiklusohutuskampaania „Kui juhid, siis juhi“

Liiklusohutuskampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.“

Liiklusohutuskampaania „Kui juhid, siis juhi“.

2. märtsist 18. aprillini 2021 toimus roolis kõrvaliste 2 tegevuste ohtlikkusele tähelepanu juhtiv kordus- kampaania „Kui juhid, siis juhi". Uuringud on näidanud, et kui juht räägib sõidu ajal telefoniga, muutub tema võime ümbritsevat märgata ja tunnetada samaväärseks, nagu oleks ta joonud 2–3 klaasi veini. Kampaania eesmärk oli liiklejates kinnistada teadmist, et kõrvaliste tegevustega tegelemine on roolis ohtlik. Inimene ei suuda kaht tähelepanu nõudvat tegevust sooritada samaaegselt veatult, mistõttu kaob juht piltlikult roolist. Kampaanias kasutati tele- ja raadioklippe, väli- ja veebirek- laami ning sotsiaalmeediat. 2021. aasta kampaaniajärgse küsitlusuuringu tulemustest selgus, et kampaaniat pani ühel või teisel moel tähele 81% kogu elanikkonnast ja 85% kõikidest sõidukijuhtidest . Kampaaniat märkasid sageda- mini autoroolis telefoni kasutavad sõidukijuhid (87%) ja 15–34aastased (89–92%) Eesti elanikud.

0. augustist 30. septembrini oli eetris Transpordiameti 3 ohutu linnakiiruse kampaania „Naudi sõitu. Aeglase- malt on mõnusam.“ Kampaania eesmärk oli vähen- dada asulates piirkiiruse ületamist ja soosida ohutu sõidu- kiiruse valikut. Kampaania oli ajastatud septembrisse, mil linnadesse saabusid kooliaastat alustavad lapsed ja liiklus muutus tervikuna suviste sõiduoludega võrreldes aktiivse- maks. Teavituse põhisõnumiks oli, et aeglasemalt on mõnu- sam liigelda. Linnakiirust järgides naudid sõitu rohkem ja kõigil on turvalisem.

Teavituskanalitena olid kasutusel televisioon, raadio, väli- meedia ja internet.

Kampaaniajärgse küsitlusuuringu tulemustest selgus, et kampaaniat on ühel või teisel moel märganud 51% kogu ela- nikkonnast ja 56% sõidukijuhtidest . Kampaaniat märkasid sagedamini 15–34aastased (57–65%) Eesti elanikud.

136

TEEJUHT / NR 1

Powered by