Teejuht, kevad 2022.a

Agentuur: Optimist Creative

Agentuur: Salama

Liiklusohutuskampaania „Võta aega, mitte elu! Palun järgi piirkiirust.“

Alkoholist tingitud kahjude vähendamisele suunatud kampaania „Sul on selgroogu“

Külliki lugu. Külliki kaotas oma isa ja laste vanaisa liiklusõnnetuses, mille üks olulisi põhjuseid oli piirkiiruse ületamine.

Kampaania kõneisiku Genka power speech' mehest, kel oli kõik, kuid kellel polnud selgroogu.

2. juulist 8. augustini 2021 oli eetris ohutu asulavälise 1 kiiruse korduskampaania „Võta aega, mitte elu!" ees- märgiga liiklejatele meelde tuletada, kui rasked ja pöördumatud võivad olla kiiruse ületamise tagajärjed. Piir- kiiruse eiramine ei mõjuta ainult ühte ohukomponenti, vaid mõjub doominoefektina rohkematele teguritele. Kiiruse kasvades aheneb juhi nägemisväli ja roolis olija ei jõua enam kõike eesolevat märgata. Pikeneb ka pidurdusteekond ning sõiduki täielikuks peatumiseks kuluv aeg. Kampaaniaga jutustati kahe perekonna tõestisündinud lood. Kasutusel olid tele- ja raadioklipid, väli- ja veebireklaam ning sotsiaalmeedia. Kampaaniajärgse küsitlusuuringu tulemustest selgus, et kampaaniat märkas 71% kogu elanikkonnast ja 73% sõidu- kijuhtidest . Kampaaniat märkasid sagedamini 15–24aasta- sed (86%) Eesti elanikud. Madise lugu. Madise vend Siim ja venna pruut Maili hukkusid liiklusõnnetuses, mille üks oluline põhjus oli kiiruse ületamine.

gal aastal juhtub purjus juhtide tõttu üle saja liiklusõnne- I tuse, mille tagajärjel saab keegi viga või kaotab elu. Alkohol annab liigse enesekindluse, vähendab juhi reaktsiooni- kiirust ja koordinatsioonivõimet ning halvendab kiiruse-, aja- ja vahemaataju. 2. juunist 28. augustini 2021 toimus Transpordiameti, Pääste- ameti ning Politsei- ja Piirivalveameti ühine teavituskam- paania „Sul on selgroogu!”, mis kutsus inimesi märkama alkoholiga kaasnevat riskikäitumist ja andis praktilist nõu, kuidas kriitilisel hetkel takistada kaaslast joobes peaga rooli istumast või ujumaminemast. Kolm riigiasutust ühendasid oma suvise riskikäitumise kampaania tellimisel jõud, et vähendada sarnaste sõnumite dubleerimist ning saada teemale ühiselt laiemkõlapind. Kampaanias kasutati tele- ja raadioklippe, väli- ja veebireklaa- mi, maakondlikku printmeediat ja sotsiaalmeediat. Kampaa- niajärgse küsitlusuuringu tulemustest selgus, et kampaaniat on ühel või teisel moel märganud 51% kogu elanikkonnast ja 57% sõidukijuhtidest . Kampaaniat märkasid sagedamini 15–34aastased (62–68%) Eesti elanikud. Vaata ka kampaania . veebilehte Alkoholist tingitud kahjude vähendamisele suunatud kampaania „Sul on selgroogu.“

137

TEEJUHT / NR 1

Powered by