Teejuht, kevad 2022.a

MAA

Foto: TREV-2 Grupp

Kanama–Valingu 2 + 2 teelõigu ehitamine

Saue–Topi ühendustee ehitamine

NIMETUS: Saue linna ja Topi liiklussõlme vahelise ühendustee ehitus ASUKOHT: uus tee Topi ringristmikust kuni Saue linnas asuva Kuuseheki tänavani PROJEKTEERIJA: K-Projekt AS ja Reaalprojekt OÜ TÖÖVÕTJA: AS YIT Eesti OMANIKUJÄRELEVALVE: Sweco EST OÜ KOGUMAKSUMUS (sh km): 3,86 miljonit eurot, millest Transpordiamet eraldas 2,2 miljonit eurot, Chester Universal OÜ 1,57 miljonit eurot ja Saue vald 89 000 eurot Projekti eesmärk oli ühendada Topi liiklussõlme äärde kavandatava arendusala Gate Tallinn teed Kuuseheki tänavaga Saue linnas. Projekteeritava ühendustee valmimisel väheneb nii Kanama viaduktil vasakpöörde tegemise vajadus Paldiski–Tallinna suunal kui ka põimumine Pärnu–Paldiski suunaga. Projekteeritud ühen- dustee jääb kahe tiheasustusala – Saue linna ja Laagri aleviku – vahele. Rajati täiesti uus tee, mille projekt on koostatud vastavalt standar- dile EVS 843:2016 „Linnatänavad“, et luua linnaline keskkond. Tee on äärekivide vahel ja mõlemal pool seda kulgeb jalgtee. Lisaks rajati Padula rongipeatuse juurde autoparkla ja ehitati välja kogu Gate Tallinna arendamiseks vajalik kommunikatsioonivõrgustik (gaas, elekter, side, vesi, kanalisatsioon ja tänavavalgustus). Vääna jõele ehitati uus sild, mille alla on jäetud metsloomadele võimalus ohutult teed ületada. Samuti rajati ühendustee jõest kuni Saue linnani (2 km). Teelõik projekteeriti maanteede projekteerimis- normide kohaselt III klassi maanteeks. Maantee ühte serva ehitati valgustusega jalgtee.

ASUKOHT: Tallinna ringtee (riigitee nr 11) 29,6.–34,2. kilomeetril olev lõik, mis kuulub üleeuroopalisse transpordivõrku TEN-T PROJEKTEERIJA: Novarc Group AS ja OÜ Reaalprojekt TÖÖVÕTJA: AS TREV-2 Grupp OMANIKUJÄRELEVALVE: Lindvill OÜ KOGUMAKSUMUS: 22,4 miljonit eurot (ilma käibemaksuta), millest 85% eraldab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ja 227 000 eurot Saue Vallavalitsus. Projekti eesmärk on muuta liikluskeskkond ohutumaks ja tagada sujuvam ühendus kõigile transpordivahenditele üleeuroopalises transpordivõrgus. Kanama–Valingu 4,6kilomeetrise ja nelja sõidurajaga lõigu ehitus algas 2021. aasta juunis ja kestab 20 kuud. Tööde käigus rekonst- rueeritakse Kanama eritasandiline liiklussõlm, ehitatakse ümber Kanama viadukti rambid, uute sõlmedena valmivad Saue–Jõgisoo, Saue–Aila ja Vanamõisa eritasandilised liiklussõlmed. Olemasolev Keila–Tallinna raudteed ületav Valingu viadukt lammutatakse ja selle kõrvale ehitatakse uus. Lõigul valmib kolm jalgratta- ja jalgteetunnelit, üks autotunnel, ring- ristmikke, ühendusteid ning jalgratta- ja jalgteid, viimaseid kokku u 3,5 kilomeetri ulatuses. Kogu lõik saab muutteabega liiklus- märgid. Keskkonnamõju leevendava meetmena ehitatakse väike- ulukite ja kahepaiksete tunnel pikkusega 36meetrit ning neli looma- de tagasihüppekohta koos ulukitaraga.

62

TEEJUHT / NR 1

Powered by