Teejuht, kevad 2022.a

Puiestee tänava ristmiku ümberehitus

Valgejõe uue silla ehitamine

ASUKOHT: Pärnu–Rakvere–Sõmeru põhimaantee (riigitee nr 5) 184,4.–184,5. kilomeetril olev lõik PROJEKTEERIJA: OÜ Keskkonnaprojekt TÖÖVÕTJA: AS TREV-2 Grupp OMANIKUJÄRELEVALVE: OÜ Novica KOGUMAKSUMUS (sh km): 675 000 eurot

ASUKOHT: Tapa–Loobu tugimaantee (riigitee nr 24) 2,28. kilomeetril paiknev lõik PROJEKTEERIJA: Stricto Project OÜ TÖÖVÕTJA: Nordpont OÜ OMANIKUJÄRELEVALVE: OÜ Novica KOGUMAKSUMUS (sh km): 513 800 eurot

Tööde eesmärk oli ehitada Pärnu–Rakvere–Sõmeru maantee ja Lääne-Virumaal Sõmeru alevikus asuva Puiestee tänava ristmik ümber ringristmikuks. Senise ristmiku põhiprobleemid olid halb läbilaskvus hommikustel ja õhtustel tipptundidel ning ebamugav ligipääs tanklale. Ümberehituse käigus rajati olemasolevast ristumisest ligikaudu 60 meetri kaugusele uus ringristmik, millega on võimalik tagada hea läbilaskvus ka väga tiheda liiklusega tipptundidel. Lisaks pakub uus lahendus turvalisi teeületusvõimalusi ristmiku juures olevate bussipeatuste kasutajatele. Oluline roll uue ringristmiku ehitusel oli kohalikul omavalitsusel, kuna Rakvere vallavalitsus võttis ehitustööde maksumusest enda kanda 145 000 eurot, mis kattis ära Puiestee tänava ümber- ehituse kulu. Insenerlikust vaatest teeb objekti eriliseks asjaolu, et tänu projekteerimis-ehitushankele sai töövõtja katendi valikut mõjuta- da. Kuigi tegu oli punktobjektiga, tuli arvestada suure liiklus- koormuse ja rohkete raskeveokitega. Traditsioonilistes katendi- tes kasutatakse üldjuhul stabiliseeritud aluseid, kuid kuna lõik oli lühike ja stabiliseerimisrongil keeruline manööverdada, ei tulnud see kõne alla. Seetõttu leidis rakendust Neoloy Geocelli geo- kärg – paljulubav geosünteet, mida saaks ilmselt ka tulevikus sarnastel objektidel kasutada.

Tapa linna territooriumil asuv Valgejõe sild ehitati 1964. aastal tee õgvendamise käigus. 2018. aastal tehti sillale põhjalik ülevaatus ja proovikoormamine. Analüüsi tulemustest selgus, et sild on amortiseerunud ja vajab asendamist. Projekteerija pakkus lahenduseks konsoolsete otstega integraal- silla, mille juurde ehitati pealesõidud u 65 meetri pikkusel lõigul enne silda ja u 45meetrit pärast silda (Tapa linna keskuse poole). Lõigu kogupikkus oli 130meetrit. Sillaga piirneval lõigul on tihe kahepaiksete rändeala ja kevadeti toimuvad seal lausa talgud, et aidata konni üle tee. Seepärast otsustas Transpordiamet pakkuda selles vallas leevendus- meetmeid. Sillale järgnevale 250 meetrile paigaldas töövõtja neli väiketunnelit koos liikumist suunava piirdega. Lõik, kus kahe- paiksed teed ületavad, on iseenesest pikem, kuid ülejäänud osa lahendatakse järgmiste remontide või ehitustööde käigus.

65

TEEJUHT / NR 1

Powered by