Teejuht, kevad 2022.a

MAA

Tolmuvaba katte ehitus koos masinjuhtimisseadmetest infokogumise katsetamisega ASUKOHT: Agusalu–Permisküla kõrvalmaantee (riigitee nr 13158) algusest kuni 5.1. kilomeetrini ning Jaama– Kuningaküla kõrvalmaantee (riigitee nr 13182) 1.–3,1., 3,8.–7,2., 8,5.–11,4. ja 12,5.–14,2. kilomeetril olevad lõigud PROJEKTEERIJA: Transpordiamet TÖÖVÕTJA: AS TREV-2 Grupp OMANIKUJÄRELEVALVE: AS Teede Tehnokeskus KOGUMAKSUMUS (sh km): 1 250 000 eurot Ehitustööde eesmärk oli viia kõik Ida-Virumaa kaguosas veel kruusateedena kasutuses olevad teelõigud ühe aastaga tolmu- vaba katte alla. Piirkonnas on olulisel kohal metsandus ja paljude jaoks on see armastatud suvituskant. Lisaks on teelõik aktiivselt kasutuses riigipiiri valvamisel. Lepingu järgi tuli katte alla viia üle 15 kilomeetri kruusateid, mis jagunesid viie lähestikku paikneva teelõigu vahel. Tehnoloogiliselt tuli kõigile teedele läheneda ühetaoliselt. Kõigepealt segati võimalikult homogeense ja tugeva pealiskihi saamiseks olemas- olevasse kruuskattesse uut killustikku ja seejärel veel tsementi. Katte lõplikult tolmuvabaks saamiseks tehti teelõikudel kahekord- ne pindamine graniitkillustikuga. Traditsioonilisest tolmuvaba katte ehitusest erinesmõnevõrra see, et töövõtja pidi kasutama masinjuhtimist ja tal tuli koostada mudelid, mille alusel töötada. Täpsust sai kontrollida ehitus- masinatega tehtud mõõtepunktide info põhjal. Kuna objektid asusid riigipiiri lähedal, oli töövõtjal aeg-ajalt probleeme side ja GPS-positsioneerimisega, kuid kokkuvõttes leidis kinnitust, et masinjuhtimise kasutamine tolmuvaba katte ehitusel on ka sellistes tingimustes võimalik.

ASUKOHT: Viljandi–Rõngu tugimaantee (riigitee nr 52) 7.–22,1. kilomeetril olev lõik PROJEKTEERIJA: OÜ Reaalprojekt TÖÖVÕTJA: Verston OÜ OMANIKUJÄRELEVALVE: AS Taalri Varahaldus KOGUMAKSUMUS (sh km): 6,23 miljonit eurot Nõmme–Mustla lõigu rekonstrueerimise eesmärk oli suurendada liiklusohutust ja sõidumugavust ning ehitada ümber teekate, et selle kandevõime vastaks kaasaegsele liikluskoormusele. Lõigul õgvendati kahte ohtlikku kurvi ja Raassilla piirkonnas tõsteti tee pikiprofiili lausa üle 1,5 meetri. Aastast 1958 pärinev ja amorti- seerunud Raassild lammutati ja asemele ehitati uus, viraažil asuv sild, mille dekiplaadil on ühepoolne 4%põikkalle. Rekonstrueerimine avaldas soodsat mõju ka lõigule jäänud Holstre küla keskusele, kuhu rajati valgustatud kergliiklustee, tõstetud ristmik ja liinibusside ümberpöördekoht koos parklaga. Verston OÜ rekonstrueeritud Nõmme–Mustla teelõik pälvis ASi Teede Tehnokeskus lõppenud aasta teekvaliteedi mõõtmise põhjal tunnustuse „Tasane tee 2021“. Tee pinnakatte tasasus- indeksiks mõõdeti 0,65 mm/m, mis on märkimisväärne tulemus, arvestades lõigu pikkust ja ühtlaselt stabiilset taset. Nõmme–Mustla lõigu rekonstrueerimine ja uue Raassilla silla ehitamine

66

TEEJUHT / NR 1

Powered by