Teejuht, kevad 2022.a

Traditsioonilistes katendites kasutatakse üldjuhul stabiliseeritud aluseid, kuid

kuna lõik oli lühike ja stabiliseerimisrongil

keeruline manööverdada, ei tulnud see kõne alla tulla. Seetõttu leidis rakendust Neoloy Geocelli geokärg – paljulubav geosünteet, mida saaks ilmselt ka tulevikus sarnastel objektidel kasutada.

Pilistvere uue silla ehitus

ASUKOHT: Esku–Pilistvere–Arussaare kõrvalmaantee (riigitee nr 14103) 8,8. kilomeeter PROJEKTEERIJA: P.P Ehitusjärelevalve OÜ TÖÖVÕTJA: GRK Infra AS

OMANIKUJÄRELEVALVE: Insten Projekt OÜ KOGUMAKSUMUS (sh km): 300 800 eurot

Projekti eesmärk oli ehitada uus sild ja koos sellega rekonstrueerida 100 meetri pikkune maanteelõik. Uuel sillal ja ümberehitatud tee- lõigul kasvas nii sõidumugavus kui ka liiklusohutus. Navesti jõega ristuv Pilistvere sild asub Viljandi maakonnas Põhja- Sakala vallas Pilistvere asulas looduskaunis kohas kiriku ja kohalike suvituskoha kõrval. 1967. aastal valminud rajatis oli üheavaline lihttalasild, mis oli amortiseerunud ega vastanud tänapäevastele nõuetele ei tehnilise seisukorra ega liikluskorralduslahenduse poolest. Tellija valis lahenduseks uue kaarsilla ehitamise kaldasammaste osalise säilitamisega. Silla rekonstrueerimise käigus lammutati olemasolevast sillast pea 80%, sealhulgas sillaplaat ja kalda- sammaste ülemine osa. Rajatist ümbritsevat keskkonda arvestades taastati maakividest sambad ja nende peale tuli kolme kaarega pealisehitis, etmuuta sild visuaalselt atraktiivseks. Ehitus kulges enamjaolt suvel ja sild oli lubatud sulgeda kolmeks kuuks. Kui jalakäijad ja jalgratturid said Navesti jõge ületada olemasoleva silla kõrvale rajatud ajutise kergliiklejate silla kaudu, siis sõidukitele oli Pilistvere sild suletud ning ümbersõit toimus Eistvere ja Vitsjärve kaudu. Ehitusperiood kulges sujuvalt ning omanikujärelevalve, ehitaja ja tellija heas koostöös. Kohalik kogukond oli mõistev ja koostööaldis vaatamata silla sulgemisest tingitud ajutistele liikluskorralduse muudatustele, mis mõjutasid nende igapäevaelu märkimisväärselt. Uut silda oodati väga ja lõpptulemus vastas kõigi poolte ootustele.

67

TEEJUHT / NR 1

Powered by