Teejuht, kevad 2022.a

Kadri Bank , Teejuhi kaasautor

Kes kuulub ajutises liikluskorraldusesmaailma tippu? ootsi, kus asub meie emaettevõte, on kindlasti väga R hea näide. Ühtpidi suudavad sealsed ettevõtted pakkuda väga häid turvalisi lahendusi, teistpidi on ühiskond aru saanud, et hea töökeskkond on eduka töötule- muse eeldus. Kõik see kokku on Rootsis loonud küllaltki ideaalilähedased tingimused. Seal ei pea klienti veenma, miks see kõik on vajalik, vaid ta ise tahab oma meeskonnale parimaid tööolusid. „Rääkisime selle lahenduse kasulikkusest juba varem, aga see oli esimene juhtum Eestis, mis seda ka tõestas,“ ütleb Oliver Linnas. Intervjuus Teelehele kirjeldab Ramudden OÜ juht, mida nad teevad selleks, et suurendada tellijate, ehita- jate ja järelevalve teadlikkust töömaa ning ajutise liiklus- korralduse ohutumaksmuutmisest. Kas vastab tõele, et teie klientidest 80%on teede- ja viiendik üldehitusettevõtted? See suhe võib olla küll umbes selline, ehkki tahaksime, et see oleks 50 : 50. Praegu tegeleme aga alles turu ülesehitami- sega. Ajaloolise tausta tõttu on Eestis harjutud paljutki tegema põlve otsas ja miinimumprogrammi alusel. Suur osa meie energiast kulub veel turvalise töömaa võimaluste tut- vustamisele. uuli 2021. Peterburi maanteel tehakse pinnakatte pa- J randustöid. Teel on ASi TREV-2 Grupp tehnika ja neli töötajat. Nende suunas liigub valge Peugeot' pirukas, roolis uinunud juht. Kuigi suurim lubatud kiirus on 70 km/h, kihutab auto 90ga ja otse tööliste poole. Järgmisel hetkel toimub kokkupõrge, aga mitte teemasinate või inimeste, vaid nende taga seisva tõkestusautoga, millel on löögi- leevendi. See masin on mõeldud pakkuma kaitset suure liiklussagedusega teedel tehtavate tööde ajal.

Eesti teetöölised on aastakümneid harjunud töötama nii, et töömaa ja liiklusvoo vahel on vilda- kas traataed ja mõni üksik liiklusmärk, ütleb liiklus- korraldusettevõtte Ramudden OÜ juht Oliver Linnas. Tema juhitav ettevõte püüab aga luua uut normaalsust. „Meie usume, et turvaline töö- maa on inimõigus ja muudab teedevaldkonna ka töötajaile atraktiivse- maks.“

Oliver Linnase eestvedamisel alustas Rootsi töömaaohutusele ja ajutisele liikluskorraldusele spetsialiseerunud ettevõtte Ramudden AB siinne filiaal tegevust 2016. aastal. Nüüdseks tegutseb kontsern 70 kohas Rootsis, Norras, Soomes, Eestis ja Kanadas.

Osa meie tooteid on Eestis uued ja arvan, et on ehitusettevõt- jaid, kes isegi ei tea, mis võimalused selles vallas on.

Kui palju võib asi olla selles, et ehitaja põlgabmahukamad lahendused liiga kalliks? Ma ei ütleks, et ehitussektor midagi põlgab, lihtsalt rahakott on esimene filter. Meie aga püüame neile näidata pikema- ajalist vaadet: kui esimese hooga tundubki näiteks töömaa ohutusseadmetesse investeerimine kallis, siis kaugemas plaanis toob see tegelikult kasu ja kasvu, eeskätt tõhusust. Autojuhina olen vaadanud vahel hirmuga, et teetöölised paistavad olevat mulle nii lähedal. Mida nende kaitsmiseks saab teha? Meie lähtume oma töös ikkagi sellest, et turvalist kiirust ei taga ainult märk, vaid üleüldised olud. Tehislikult on võimalik luua tingimused, mis tagavad mõistliku kiiruse lõigu läbi- miseks. Selleks võib olla teede kunstlik kitsendamine liiklus- märkide ja piirete abil, šikaanid või vajaduse korral lausa sõiduraja või tee sulgemine.

81

TEEJUHT / NR 1

Powered by