UUDISED
Poilaev EVA-317 ehitatakse ümber
Poilaev EVA-317 hakkab pärast ümberehitamist täitma ametiabi korras väikesaarte tellimusi.
Ümberehituse käigus lõigati laev pooleks, et lisada vahele pikendav jupp.
Fotod: Transpordiamet
Riina Kallas
Projekti juhib laevastikuosakonna projektijuht Karl Kolk, kelle sõnul säilib ka laeva esialgne funktsioon – meremärkide paigaldus- ja hoolduslaevana. „Laevu siiski väga sageli pikemaks ei ehitata, kuid on olukordi, kus see on majanduslikult põhjendatud,“ rääkis Kolk. Hiljuti võttis tema sõnul väga keeruka laeva pikendamise projekti ette näiteks Silversea Cruises, pikendades oma Silver Spiritit 16 meetri võrra. Praegu teadaolevalt on Fred Olseni laevakompanii ette valmistamas laeva Braemari pikendamist isegi kuni 31 meetri võrra. Transpordiametile kuuluv EVA-317 oli algselt Soomes Työvene Oy laevatehases 1994. aastal valminud „töölaev“, mida Veeteede Ameti hüdrograafia- ja navigatsioonimärgistuse teenistus kasutas kuni 2016. aasta sügiseni põhiliselt navigatsioonimärkide hoolda- miseks. Pärast seda seisis laev Hundipea sadamas. Möödunud aastal korraldas amet laeva ümberehituseks hanke, mille võitis rahvusvahelise kogemusega laevaremondiettevõte ARC Repair OÜ. Laeva insenertehnilise projekti koostas Kronmarin OÜ. Ümberehitus läheb maksma ligi 490 000 eurot.
Poilaeva EVA-317 ümberehituse tulemusena suureneb laeva võime rohkem lasti vedada ning kuna süvis oluliselt ei muutu, pääseb laev ka madalaveelistesse sadamatesse, rahuldades seeläbi paremini väike- saarte elanike eluvajadusi. mberehituse käigus lõigatakse laev pooleks ja lisatakse Ü vahele jupp, mis peab ideaalselt sobituma mõlema poo- lega. Pärast neljameetrise jupi lisamist on laev 22 meetrit pikk. Aluse kandevõime suureneb paarikümne tonnini ilma märkimisväärse süvise suurenemiseta. Suurema kandevõimega on laev ametiabi korras valmis täitma väikesaarte, omavalitsuste ja asutuste tellimusi, vedades üle vee nii reisijaid (pärast ümberehitust mahutab laev kuni 12 reisi- jat) kui ka vajalikke kaupu ning ehitusmaterjale, loomi, sööta ja jäätmeid.
Kui ehitus kulgeb plaanipäraselt, võib EVA-317 näha merel käigu- katsetusi tegemas juba käesoleva aasta sügisel.
13
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook