Teejuht, suvi 2022.a

VESI

Iga konverentsil osalenud riik sai 40. aastapäeva puhul kingituseks klaasist kuju.

KONVERENTS

17.–19. mail toimus Tallinnas Läänemere vastas- tikuse mõistmise memorandumi (MoU) konverents

Foto: Transpordiamet

„Stoovimistabel (lasti paigutamise tabel) viidi kunagi sisse, et liht- sustada kaupade laadimist laevadele. IMDG koodeks on aja jooksul muutunud, aga tabelit ei ole muudetud ja seetõttu on mõne osalis- riigi arvates vaja tabel kustutada. Selles küsimuses üksmeelele ei jõutud ja töö jätkub,“ kommenteeris laevade järelevalve üksuse vaneminspektor Andres Ojakann. ADR lubab eraisikutel vedada isiklikuks tarbeks ohtlikku pakendatud kaupa, kusjuures põlevatele vedelikele on seatud piirang, mille järgi ei tohi vedada üle 60 liitri taastäidetavas anumas ja mitte üle 240 liitri sõidukis. IMDG koodeksis sellist sätet ei ole. Kui pakendatud ohtliku kauba kogus ei ole piiratud, siis tuleb seda vedada vastavalt IMDG koodeksile. Seni kehtinud MoUs seda ADRi leevendust sees ei olnud. „IMDG koodeks lubab juhul, kui ohutus on tagatud, koodeksi nõue- test vabastusi anda. MoUga seda võimalust kasutataksegi. IMDG koodeksi nõudeid ei kohaldata, kui ohtliku kauba vedu on kaetud ohtliku kauba raudteevedu käsitlevate eeskirjadega (RID) või ohtlike kaupade maanteeveo kokkuleppega (ADR). Kui mingi kaup on IMDG koodeksi järgi ohtlik kaup, aga ADR seda ohtlikuks ei pea, siis Lääne- mere MoU-le tuginedes võib seda vedada vastavalt ADRi nõuetele. On ka erandeid, aga need on Läänemere MoUs eraldi välja toodud,“ selgitas Andres Ojakann. Konverentsil jõuti kokkuleppele, et vastavalt MoU-le lubatakse eraisi- kutel vedada isiklikuks tarbeks pakendatud ohtlikku kaupa, kuid põle- vaid vedelikke ei tohi sõidukis olla üle 25 liitri ja veoks kasutatav anum ei tohi mahutada üle 25 liitri. Kuna Leedu ei osalenud sel konverentsil isegi mitte veebi teel, siis küsitakse neilt eraldi arvamust konverentsil tehtud muudatuste kohta ja kui nad vastuseisu ei väljenda, siis jõustuvad kokkulepitud muudatused 1. jaanuaril 2023. Pildil on vasakult: Morten Glamsø, Steen Nielsen ja Nanna Hahn Taanist, Miina Grönlund Soomest, Agnes Pilv, Kristjan Truu ja Andres Ojakann Eestist ning Volker Utzenrath Saksamaalt.

Laura Tammeorg

onverents toimub tavaliselt igal aastal või kuni pooleteise K aasta tagant ning liikmesriigid korraldavad seda korda- mööda. Iga kord lepitakse kokku järgmise konverentsi aeg. Konverentsidel arutatakse Läänemere MoU küsimusi, kas on midagi vaja leppesse juurde lisada või sealt eemaldada ning vaadatakse, et oleks ühine arusaamine teatud punktides. Käesoleval aastal toimus konverents Eestis, kus peale meie spetsia- listide olid kohal Soome, Saksamaa ja Taani esindajad; Rootsi, Poola ja Läti osalesid veebi vahendusel. Arutlusele võeti Taani ettepanek võimaldada eraisikutel vedada põlevate vedelike koguseid vastavalt ADRis, (Agreement concerning the International Carriage of Dange- rous goods by Road / Rahvusvahelise ohtlike kaupade maanteeveo kokkulepe) lubatule ning Saksamaa ettepanek kaotada MoUs olev stoovimistabel ja edaspidi stoovida (stoovimine on lasti paiguta- mine laevale) vastavalt (International Maritime IMDG koodeksile Dangerous Goods Code / Rahvusvaheline ohtlike (pakitud) kaupade mereveo koodeks). 17. –19. mail toimus Tallinnas Läänemere vastastikuse mõistmise memorandumi (MoU) konverents, mille ametlik nimi on „Vastastikuse mõistmise memorandum pakitud ohtlike kaupade veoks ro-ro- laevadega Läänemerel“ (ingl Memoran- dum of Understanding for the Transport of Packaged Dangerous Goods on Ro-Ro Ships in the Baltic Sea ). Konverents toimus juba 40ndat korda.

Järgmine konverents toimub kahe aasta pärast Rootsis.

20

TEEJUHT / NR 2

Powered by