VESI
Mõningaid näiteid VDES (AIS + ASM + VDE) kasutusest: Laeval: Laevade trasside vahetamine peamiselt kokkupõrgete vältimiseks; laevaettekannete edastamine laevaette- kannete süsteemis (ingl Gulf of Finland Reporting , GOFREP); diferentsiaal GNSSi parandite edastamine AIS või VDES kanalitel; kaardiuuendused, sh jääkaardid; täiendav infovahetus SAR operatsioonide korraldamisel; elektroonilises kaardiinfosüsteemis (ECDIS) ümbritsevast laevaliikluse olukorrast täieli- kuma pildi saamine; digitaalsete navigatsioonimärkide (AIS AtoN ja virtuaalmärgid) tekitamine laevade ECDIS kuvaril; ohutuse ja logistikaga seotud digitaalse informatsiooni vahetamine nii laevade kui ka laevade ja kaldaasutuste vahel. Kaldal: Laevaliiklusteeninduse (VTS) täiendav töö- riist laevaliikluse juhtimisel, digitaalne info- vahetus; laevade paiknemine ja laadungi jälgimine, sadamate logistika tõhustamine; laevaliikluse analüüs, näiteks meremajan- duse planeerimisel; AIS eetri ühiskasutuse ajajaotussüsteemi reserveeringute manageerimine (AIS M20) – ajajaotus tööks erinevates ajapiludes on vajalik selleks, et samal sagedusel korraga töötavatel raadiojaamadel ei tekiks konflikte (eri jaamade raadiosignaalide interferentsi); AIS AtoN märkide ja virtuaalpoide haldamine ja monitooring; ASM ja VDE side organiseerimine VDES baasjaamade mõjualal ( VDL management ) – võrreldes automaatse AIS andmesidega on ASM ja VDE lisandumisega suurenenud vajadus side korraldamiseks, mis realiseeri- takse Terrestrial Bulletin Board vahenditega loomaks efektiivne ja konfliktivaba andme- side.
Joonis: Tarnspordiamet
VDES on raadiosidesüsteemi ülesehituse joonis.
Joonis: Tarnspordiamet
AIS/VDES baasjaamade paiknemine.
Foto: https://moverdb.com/shipping-traffic-density/
Laevaliikluse tihedus.
24
TEEJUHT / NR 5
Powered by FlippingBook