Teejuht talv 2022

Erki Varma

INTERVJUU Ivar Värk Lennuliiklusteeninduse ASi juht

2019. aasta suvel, vahetult enne koroonapandeemia puhkemist, valiti Lennuliiklusteeninduse ASi juhatuse esimeheks endine sõjaväe- ja kiirabi- piloot Ivar Värk. Digiajakiri Teejuht uuris, mis teda sellesse ametisse tõmbas ning kuidas vahepealsed kriisiaastad Eesti lennundust mõjutanud on. Millal otsustasite siduda oma tööalase karjääri lennundusega? a olen lennundusega seotud juba üle 20 aasta. Tundus M loomulik valik. Miks langes valik just lennunduse kasuks? Mind on noorusest saadik huvitanud majandus ja lennundus. Too- nane Tartu Lennukolledž sidus need erialad omavahel kokku. Kõige- pealt omandasin majandusteadmised ja kolledžis olles hakkasin üha rohkem huvi tundma lendamise vastu, mistõttu vahetasin kooli viimasel aastal eriala õhusõidukite juhtimise vastu.

väeüksuste jaoks nii lähituletoetuse-, transpordi- kui ka luurelende. Samal ajal vastutasin ka 86liikmelise eskadrilli juhtimise eest.

Peale Suurbritanniast naasmist töötasin edasi Eesti Õhuväes lennu- grupi ülema ametikohast kuni baasiülema asetäitja ametikohani välja. 2016. aastal lõpetasin karjääri Kaitseväes. Kandideerisin ja asusin tööle Suurbritannia Devoni maakonna (Devon Air Ambu- lance) kiirabikopteri piloodina. Seal oldud 2,5 aasta jooksul tegin üle 500 kiirabilennu, mille käigus aitasin haiglasse transportida üle 400 patsiendi. Suurbritanniast tulles töötasin aasta Politsei- ja Piiri- valveameti Lennusalga juhina. Peale seda õnnestus mul kandidee- rida Lennuliiklusteeninduse Aktsiaseltsi juhatusse. Milliseid kasulikke kogemusi või oskusi oma varasematest ametitest kaasa võtsite? Kõigist neist ameteist olen väga palju õppinud, on tulnud läbi elada keerukaid olukordi nii kriisi kui ka sõja oludes. Kõik see on andnud hea aluse nii olukorra analüüsimiseks kui ka reageerimiseks ning vajadusel kiirete otsuste langetamiseks. Iga amet on aga selgelt välja toonud asjaolu, et tugev ühisel eesmärgil tegutsev meeskond aitab alati eesmärgi täita. Millised olid suuremad väljakutsed, millega uues ametis tegeleda tuli? Pikalt stabiilse kasvu faasis olnud ettevõtte muutmine paindlikuks,

Aga oma haridusteel ei piirdunud Te ju üksnes lennuakadeemiaga?

Alustasin oma haridusteed lennunduses toonases Tartu Lennu- kolledžis, mis kannab praegu Eesti Lennuakadeemia nime, kuid pea- le seda olen tõepoolest lõpetanud ka Saksa Armee lennukooli ja Briti Armee lennukooli ning täiendanud end USA Õhuväe Akadeemias ning Embry-Riddle Aeronautical University-s , lisaks sellele olen läbinud mitmeid juhtimisalaseid koolitusi nii Eestis kui ka välismaal. Millistel ametikohtadel töötasite enne Lennuliiklusteeninduse Aktsiaseltsi tegevjuhiks asumist? Töötasin operatiivlennunduses pea 18 aastat piloodi ning juhina nii Eestis kui ka välismaal. Alustasin oma karjääri Eesti Õhuväes kopteripiloodina. Peale lennuohutuskursuste lõpetamist USAs olin vastutav lennuohutuse tagamise eest esmalt lennugrupi ja peale seda baasi tasemel. Seejärel õnnestus mul käia välisteenistuses Suurbritannias, kus töötasin kokku üle kolme aasta Briti Armee 672. eskadrilli ülema asetäitja ja ka juhi ametikohal. Suurbritannia Armee koosseisus osalesin ka sõjalisel missioonil Herrick 13 Afganistanis, mille käigus tegin üle 200 taktikalise lennu ja NATO riikide

Oleme oma ülelennu- liikluse numbritega tagasi aastas 2007. Meie õhuruumi läbib ca 40% vähem õhusõi- dukeid kui oli enne pandeemia algust aastal 2019.

Lennuliiklusteeninduse ASi juhatuse esimees ja endine sõjaväe- ja kiirabipiloot Ivar Värk.

149

TEEJUHT / NR 4

Powered by