Teejuht talv 2022

ÕHK

Foto: erakogu

Ivar on operatiivlennunduses töötanud pea 18 aastat piloodi ning juhina.

tab NOTAM (Notice To Airman) teateid või ka lennuplaane, selles valdkonnas oleme alati Euroopas eesrinnas olnud. Samas ei saa alati üksteiselt õppida, kuna asukoha tõttu on erinevused riikide vahel väga suured ja lennuliikluse korraldamise raskuskohad asuvad ka eri kohtades. Mida arvata mõttest kehtestada Eestis riigieelarveliste vahendite säästmiseks täiendavad lennujaama- või ülelennutasud lennunduse reguleerimise ja juhtimisega seotud kulude katteks? Ma usun, et see pole mõistlik. Esiteks on meil juba ülelennutasudes proportsionaalselt peaaegu et suurim osakaal riigi kuludes. Olgu need siis järelkasvu, lennupääste, meteoroloogia või muude kulude katteks. See viiks ülelennu ühikuhinna meie piirkonnas tasakaalust välja. Mis omakorda võib tekitada asjaolu, et pikkade lendude puhul

Kas Eestis on lennuliikluse juhtimine ja majandamine korraldatud parimal võimalikul viisil?

Lennuliikluse korraldamine on Euroopas rangelt reguleeritud ja selle korraldamist auditeeritakse regulaarselt, seega võib öelda, et regulatsioonide kohaselt. Kas regulatsioonid tagavad kõige parema korralduse – see on iseasi. Alati saab paremini ja selle nimel teeb Lennuliiklusteeninduse ASi juhatus koos ettevõtte pea 200 töötaja- ga iga päev tõsist tööd. Mida oleks meil teistelt riikidelt õppida? Ma arvan pigem, et teistel on meilt õppida. Oleme nii oma protse- duuride kui ka õhuruumi korralduse eri aspektides teistele ees- kujuks. Olgu selleks siis piiriülese sektoripõhise lennuliikluse korraldamise valdkond, mehitamata lennunduse või piirkondlike lennujaamade kaugelt juhtimise valdkond. Samuti kõik, mis puudu-

152

TEEJUHT / NR 4

Powered by