Teejuht talv 2022

Lennuliiklusteeninduse Aktsiaselts on lennujuhtimisteenuste pakkuja Eestis, mille peakontor asub Tallinnas.

Kuna oleme väike riik, siis jääme alati sõltuvaks lähipiirkonna suurematest lennujaamadest, olgu need siis Helsingi, Riia või mõni muu. See on kõik kinni Eesti kui riigi väiksuses ja rahvaarvus.

hakatakse vältima väikseid kõrge tasuga piirkondi, kui neid vältida saab. Mis omakorda vähendab selles piirkonnas lennuliikluse korraldamisest saadavaid tulusid. Kas Eesti on ülejäänud maailmaga lennuliinide mõttes piisavalt hästi ühendatud? Arvestades meie riigi väiksust, siis piisavalt. Tallinna Lennujaam teeb selle nimel tõsist tööd. Mitu lendu keskmiselt kuus Tallinnas maandub? Kui enne pandeemiat oli suvekuudel keskmiselt 120 saabu- vat/väljuvat lendu päevas, siis sellel suvel ca 10 võrra vähem. Praegu on see number sõltuvalt päevast samuti umbes 100 saabu- va/lahkuva õhusõiduki ümber, ma arvan et seda on olukorda arves- tades piisavalt. Kas me saame riigina omalt poolt midagi teha, et Eestist läheks rohkem otselende ning mujalt maailmast saaks mugavamalt siia reisida? Kuna oleme väike riik, siis jääme alati sõltuvaks lähipiirkonna suure- matest lennujaamadest, olgu need siis Helsingi, Riia või mõni muu. See on kõik kinni Eesti kui riigi väiksuses ja rahvaarvus. Tahame seda või mitte. Milline on Teie enda senise elu kõige parem ja milline kõige halvem lennuelamus? Kõige parem kindlasti meditsiinilende tehes Suurbritannias. Kuna see on töö, mis väärtustab iga sekundit. Kõige keerukam vast ikka Afganistanis, ei ole midagi teha. Kuid halvemad vast ikka olukorrad, kui tuli kopter mõne tehnilise rikke tõttu hädamaandada ja neid on ette tulnud rohkem kui üks. Milliseid võimalikke tulevikustsenaariume näete meie lennundusel? Ei ole selgeltnägija, kuid arvan et kriiside vaheldumine muutub tava- pärasemaks kui varem. Lennundus on ja jääb kiireimaks punktist A punkti B liikumise viisiks ja ma arvan et igale langusele majanduses järgneb alati tõus, nii ka lennunduses. Kindlasti kasvab mehitamata lennunduse osakaal ja olulisus, kuid see võtab aega, et regulatsioo- nid paika saada.

Foto: Lennuliiklusteeninduse AS

153

TEEJUHT / NR 4

Powered by