Teejuht talv 2022

LENNUJAAMAD

18 inimest Kärdla lennujaamas töötab

Kärdla lennujaam saab kohe 60, kuid elu käib!

Eik Erik Sikk

2023. aastal täitub Kärdla lennujaama rajamisest 60 aastat. Kui pärast Eesti iseseisvuse taastamist langes sihtkohtade ja reisijate arv märgatavalt, siis viimasel kümnendil on lennuvälja kasutamine taas tõusujoonel, masinapark ja tehnika kaasajastatud ning lennata saab iga päev. Valdav huvi ja riigi toetus 60ndatest senini on endiselt just kohalike liikumisvajaduse rahuldamine Tallinna suunal – et reis oleks kiire ja mugav.

änapäeval ei ole Hiiumaa lennutransport midagi T eksklusiivset, reisijad kasutavad liinilende mõle- mas suunas, et liigselt logistika pärast muretse- mata kõik eluks vajalikud toimingud tehtud saaks. Muu- hulgas on lennuväljal aga potentsiaali ka palju enamaks: aastate jooksul on seal näiteks öösiti tangitud hädas inimesi otsinud päästekoptereid ja pakutud tuge kiirabi- lendudele, kui halva ilmaga haigla kopteriplatsile ei pää- seta. Sellist abi võimaldatakse ka tulevikus – Kärdlas asub Tartu järel teine lennuväli, mis Euroopa Liidu nüüdis- aegsete käitamisstandardite järgi sertifitseeriti.

Kui ajaloost on teada Kärdla ja Visby (Gotlandi suurima linna) vahel toimunud tšarterlennud, siis tehakse sarna- seid tellimuslende väiksemas mahus ka tänapäeval, ühtlasi toimuvad huvilennud naaberriikidest ja Eestist ning Kärdla lennuväli on pikaajaliseks partneriks Eesti Lennuakadeemia tudengitele. Kärdla liinil reisijad võib jagada hooaja lõikes kaheks: suviti lõviosas turistid Eestist ja välismaalt, septembrist maini aga peamiselt kohalikud ja nende pereliikmed, kes liiguvad töö- või eraasjus. Lisaks ka kogukonnale vajalike

157

TEEJUHT / NR 4

Powered by