Teejuht talv 2022

ÕHK

Kärdla liinil reisijad võib jagada hooaja lõikes kaheks: suviti lõviosas turistid Eestist ja välismaalt, septembrist maini aga peamiselt kohalikud ja nende pereliikmed, kes liiguvad töö- või eraasjus.

Viimase komponendi suhtes oli pöördeline 2019. aasta algus, sestsaati saab Kärdla lennuväljale maandudes kasutada satelliidi- põhist navigatsioonisüsteemi. See tõstis maandumismiinimumi mõlemas suunas 300-le jalale – lennuk võib maanduda madalama- te pilvedega kui varem. Kui 2017. aastal jäi ilma tõttu ära 30 reisi, siis 2021. aastal vaid 14. Loomulikult pole see ainus tehniline uuendus – näiteks 2013. aastal soetati lennujaamale uus maaküte ja rajahooldustehnika, 2016. aastal lõhkeainete avastamise seade, 2017ndal jäätõrjeauto ning 2018ndal renoveeriti lennuliiklusala ja rajatulede süsteem ning juurutati GNSS navigatsioonisüsteem – viimastele kulus kokku 1,5 miljonit eurot. 2020ndal lisandusid veel värske lennundusside raadiojaam, elektriline territooriumi läbipääsusüsteem ja päikese- paneelide park ning 2023. aastal plaanitakse välja vahetada jaama ilmavaatlussüsteem.

teenuste pakkujad, näiteks koolitajad, aga eriti just meditsiinitööta- jad – iga kuu saabub lennukiga Hiiumaa haiglasse 15 eriarsti.

Lennuki peamine eelis teiste sõidukite ees on loomulikult kiirus ning teatud määral ka hind. Kui üksi autoga Tallinnast Kärdlasse reisida, kulub umbes 3 tundi ja 45 minutit ning kütusekulu on ligi 40 eurot, lisaks laevapilet autole, mis mandrielanikule on 20 eurot, hiidlasele 6,70. Seejuures jõuab lennukiga saarele vaid pooleteise tunniga, piletihinnaks 25 eurot. Loomulikult saab liikuda ka bussiga, ligi- kaudu 15 euro eest, ent samas tuleb jälle mängu ajakulu. Mõistmaks kohalike ja „hiidlaste sõprade“ huvi eri lendamisvõima- luste vastu, tuleks ilmselt tulevikus teha turismiklastri kaardistus. Kärdla lennujaama käitlusjuhi Allan Mälli sõnul peavad olema täide- tud kolm vajadust, et reisija lennukit eelistaks: sobiv väljumisaeg, piletihind ja usaldus lennu toimumise suhtes ehk stabiilsus.

158

TEEJUHT / NR 4

Powered by