REISIDE ARV
600
481
470,5
463
500
384
400
300
200
100
0
2019 2020 2021 2022
REISIJATE ARV
12 000
9706
10 000
8536
8474
8000
6713
6000
4000
2000
0
2019 2020 2021 2022
TÄITUVUS
60
49,4
Lennuvälja seob kohustus tagada esmane otsingu- ja päästetegevus viie mere- miili raadiuses lennurajast, selleks on olemas mere- ja maismaapääste võimekus.
50
42,2
40,9
40
35,3
30
20
10
0
2019 2020 2021 2022
tegevus viie meremiili raadiuses lennurajast, selleks on olemas mere- ja maismaapääste võimekus. Päästetegevust kinnistatakse regulaarsete õppustega, iga kahe aasta tagant korraldatakse koostööõppus kõigi võimalikku päästeoperatsiooni kaasatavate partneritega (PPA, Päästeamet, kiirabi, haigla, häirekeskus ja Mere- valvekeskus). Lennuväljal tehtavad toimingud – ja neid on palju – tehakse kindlate eeskirjade järgi, et välistada väikseimgi risk ohutusele ja julges- tusele. Seetõttu rutiinist kõrvalekalduvaid põnevusi väga tekkida ei saa, samas pole töö kaugeltki igav. Selle eest hoolitseb kasvõi talvi- selt ekstreemne ilm, pakkudes pinget, et rajahooldus õigel ajal tehtud saaks. Mälli sõnul tekitavad põnevust ka näiteks ühisõppu- sed partneritega, eriti harjutused merel.
18 töötajaga lennujaam tegeleb aastaringselt navigatsiooni, sead- mete hooldamise, reisijate ja õhusõidukite teenindamise, taristu korrashoiu ja lennuohutuse ning lennundusjulgestuse järelevalve- ga. Lennuvälja ootuspäraseks toimimiseks on olemas masinapark, mille moodustavad kaks poolhaagist ja kaks traktorit sahkade ja harjaseadmetega talviseks rajahoolduseks, reagendipuistur, raja hõõrdekoefitsendi mõõtja, jäätõrjeauto, päästeauto ja -kaater ning lisaks ka suvine rajahooldustehnika ja tankurauto lennukikütuse tankimiseks. Viimase viie aasta jooksul on lennujaama ülalpidami- seks kulunud aastas umbes 800 000–900 000 eurot. Hädamaandumisi Kärdla lennuväljale viimastel aastatel toimunud pole, kuid ootamatutes olukordades suudetakse siiski tuge pak- kuda. Lennuvälja seob kohustus tagada esmane otsingu- ja pääste-
159
TEEJUHT / NR 4
Powered by FlippingBook