Teejuht, kevad 2022.a

Tugiteenuste teenistus

Tugiteenuste teenistusse kuuluvad personali-, haldus-, finants- ja õigusosakond.

Personaliosakond eie olulisim ressurss on loomulikult inimesed – kuidas M ühendada meie töötajaid, kui kõik on kodukontorites, isegi juba koos toiminud meeskonnad ei ole aastajagu kohtunud ning inimeste kokkukutsumine ühte ruumi ei ole koroona- tingimustes võimalik? Virtuaalne koolituste sari „Inspiratsiooni- hommik“ andis hea võimaluse inimesi kokku tuua ning juba esimesest kohtumisest oli näha, et see kõnetab inimesi, kutsub kuulama ja kaasa mõtlema. Nüüdseks on inspiratsioonihommikud osa meie organisatsioonikultuurist. Suvepäevad andsid võimaluse päriselt kokku saada ja paljudele oligi see esimene kord oma kolleege silmast silma näha. Oli üllatushetki, äratundmisrõõmu ja arusaamist, etmeil on ühine asi ajada. Muutuste virvarris oma töötajate hoidmine on väljakutse igale organisatsioonile. Inimeste rahulolu mõõtmine ei ole seejuures asi iseeneses, vaid oluline juhtimise ja sisekommunikatsiooni tööriist. Hea tervisega organisatsioonis annavad rahulolevad ja pühendu- nud töötajad oma parima ning siia tahavad ka uued inimesed tulla. Sügisene organisatsiooni terviseuuring andis meile väärtuslikku infot jamurekohtade parendamiseks on koostamisel tegevuskava. Haldusosakond Organisatsiooni hea tervise üks osa on kaasaegne füüsiline töökeskkond. Suurimad projektid olid Kuressaares Pärna 6 kontori ning Tallinnas Valge 4 A-korpuse ehitamine ja maanteeliikluse juhtimiskeskuse kolimine Valge 3 hoonesse. Kuressaare uus kontor oli esimene, kus saime ühe katuse alla kolida varemeri ametites töö- tanud inimesed.

Tehnoloogia vallas alustasime kolme ühineva asutuse IT-taristu ja arvutivõrkude ühtlustamisega ning ameti toimimiseks vajaliku tehnilise võimekuse loomisega. Esimene linnuke sai kirja aasta esimesel tööpäeval – arvutid töötasid, meilid liikusid ning finants- ja dokumendihaldussüsteemid toimisid. See oli aga jäämäe vee- pealne osa. Väga suur ja siiani kestev ülesanne on arvutivõrkude ühtlustamine ja serverite töö üleviimine ühtsele taristulahendusele. Eri nüansse on palju, tehnoloogiline võlg suur ja üllatusi tuleb ette igal sammul. Suurimaks õnnestumiseks oli siinkohal sisevõrgu loomine, sh suuremate laevade toomine ühtsesse võrku, ja arvutitöökohtade standardiseerimisega alustamine. Lõppenud aastal võttis Transpordiamet tuletornide renoveerimis- tööd tavapärasest suuremalt ette, kuna huvi Eesti merekultuuri vastu on enneolematult suur ja avatud tuletorne külastab järjest rohkem inimesi. Eestis on 41 töötavat tuletorni, mis kõik kuuluvad Transpordiametile. Suvel on huvilistele avatud 14 tuletorni (sh Ruhnu), mida 2021. aastal külastas rekordilised 101 880 inimest. Kui varem oli tuletornidega seotud kaks-kolm suuremat tööd aastas, siis 2021. aastal renoveeris Transpordiamet kaks tulepaaki (Panga ja Aksi) ja neli tuletorni (Keri, Ruhnu, Rannapungerja ja Tallinna sihi ülemine torn). Finantsosakond 2021. aasta olulisemateks märksõnadeks oli kolme ameti finantsarvestuse põhimõtete ühtlustamine ja rakendamine. Ette- valmistused selleks algasid juba 2020. aasta viimases kvartalis, mil vaatasime üle kõigi ametite senise praktika, analüüsisime seda ja panime selle põhjal kokku uued põhimõtted, mis vastaksid loodava ameti vajadustele. Ühtse terviku saavutamine on olnud kohati keeruline ja jätkub veel sellelgi aastal.

126

TEEJUHT / NR 1

Powered by