Teejuht, kevad 2022.a

Arendusteenistus

Arendusteenistuse alla kuuluvad analüütika ja andmete osakond ning infotehnoloogia arenduste osakond, samuti intelligentsete transpordisüsteemide, kanalite, kliendikogemuse, protsesside ja avalike teenuste arendusjuhid.

Transpordiameti visioon, missioon, väärtused ja strateegiaperioodi suured sihid 021. aastal leppisime kokku Transpordiameti olulised 2 suunad, mille kindlaksmääramisel kogusime mõtteid ja küsisime tagasisidet nii oma töötajatelt, partnerorganisat- sioonidelt kui ka ministeeriumilt. Selleks, et need ei jääks ainult sõnadeks paberil, vaid juhiksid hästi praktiliselt meie igapäevatööd, sõnastasime kõikide suurte sihtide jaoks 2022. aastaks Trans- pordiameti fookusprojektid, millel hoiame kvartaalse sammuga pilku peal. Nende hulgas on transpordiliikideüleseid projekte, näiteks mehitamata ja autonoomsete sõidukite tegevuskavaga seotud teemad, liiklusõnnetuste ja ohutusintsidentide info alusel toimiv parendusprotsess ja igat liiki sõidukite eksamite kvaliteedi parendamise tegevuskava. Samuti on tähtsal kohal üldised küsimu- sed, nagu meie andmekogude kättesaadavuse suurendamine avaandmetena ja keskkonnahoidlike riigihangete põhimõtete juuru- tamine. Lisaks on mitu ühe konkreetse transpordivaldkonna jaoks olulist projekti, olgu selleks laevaliikluse ohutust tagava automaatse identifitseerimisüsteemi või ülikõrgsagedusega andmevahetus- süsteemi (AIS/VDES) baasjaamade võrgu väljavahetamine või esimene integreeritud projektiteostus teedeehituses.

takse kõigile töötajatele käimasolevaks aastaks personaalsed tulemuskaardid, mis seotakse ühtseks eesmärkide puuks, et meie prioriteedid oleksid selged ning me astuksime organisatsioonina ühte sammu. Intelligentsete transpordisüsteemide arendamine Intelligentsete transpordisüsteemide (ITS) vallas tegeleme nutikate liiklussüsteemidega, mis teevad liiklemise ohutumaks, sujuvamaks ja säästlikumaks. Peamised liiklejatele hästi nähtavad lahendused on muutteabega liiklusmärgid, millega saame seada kiirus- piiranguid olenevalt ilmast ja liiklustingimustest ning edastada ohutusteavet otse teel. Nende seadmete taga töötab keskne liiklusjuhtimissüsteem, mis arvestab reaalajas liiklustingimusi ja aitab teeolude põhjal teha liikluskorralduse otsuseid. 2021. aastal uuendasimeTranspordiameti ITSi arengukava, millegamääratakse targa taristu ja sellega seotud teenuste suunad aastateks 2021–2025. Sõlmisime Eesti-Läti ITS-projekti SMART E263/E77 raames lepin- gu, mille tulemusel saab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee Tallinna ja Kose vaheline 2 + 2 teelõik muutteabega liiklusmärgid ilmast sõltuvaks kiiruse reguleerimiseks ja Mäo–Luhamaa teelõik muutteabega infotablood liiklejate teavitamiseks. Projekti tulemusel saavutatakse ajasääst ja liiklusohutuse suurenemine.

Huvilised leiavad infot meie strateegiaperioodi suurte sihtide kohta Transpordiaameti veebilehelt . Sihtide ja fookuste alusel koosta-

128

TEEJUHT / NR 1

Powered by