Teejuht, kevad 2022.a

MAA

Pringi–Kuigatsi lõigu rekonstrueerimine

Vana-Kuuste–Reola lõigu rekonstrueerimine

ASUKOHT: Põlva–Reola tugimaantee (riigitee nr 61) 30,5.–37,1. kilomeetril asuv lõik PROJEKTEERIJA: Roadplan OÜ TÖÖVÕTJA: KMG OÜ JÄRELEVALVE: Lindvill OÜ KOGUMAKSUMUS: 3,16 miljonit (lisandub käibemaks)

ASUKOHT: Võru–Kuigatsi–Tõrva tugimaantee (riigitee nr 69) 49,7.–57. kilomeetril asuv lõik PROJEKTEERIJA: OÜ Reaalprojekt TÖÖVÕTJA: AS TREF JÄRELEVALVE: AS Infragate Eesti KOGUMAKSUMUS: 2,86 miljonit eurot (lisandub käibemaks) Valgamaal Otepää vallas asuva Pringi–Kuigatsi lõigu rekonst- rueerimise eesmärk oli suurendada liiklusohutust ja sõidumuga- vust ning ehitada ümber teekate, et selle kandevõime vastaks kaasaegsele liikluskoormusele. Objektil katsetati ka e-veoselehtede kasutamist. Tööde käigus rekonstrueeriti 7,3 km pikkune lõik Pringi külast kuni Kuigatsi teeristini. Maanteelõik on üsna kurviline ja reljeefilt mitme- kesine: tee telje kõrgus oli vahemikus 76,7–126,5m. Katendikonstruktsiooniks oli kahekihiline asfaltbetoonkate komp- leksstabiliseeritud alusel. Lisaks korrastati teelõigu sademevee- süsteemid, puhastati kraavid ja rajati juurde uusi. Kogu lõigu ristmikud ja mahasõidud rekonstrueeriti, juurde rajati bussitaskuid ja ohutussaari, Kuigatsi külla piirile ehitati liikluse rahustamiseks šikaan, paiguti kehtestati ka möödasõidukeeld. Lisaks tehti osa ristmikke kitsamaks, et tee kõrval ei oleks suuri ebamääraseid alasid, mis on kogu laiuses peateele avatud. Teemaa-ala korrastati ja nähtavust varjavad puud võeti maha. Jalakäijate liiklusohutuse parandamiseks rajati Kuigatsi külla 250meetri pikkune jalgtee.

Tartumaal Kambja vallas asuva Vana-Kuuste–Reola lõigu rekonst- rueerimise eesmärk oli suurendada sõidumugavust ja liiklus- ohutust ning määrata tehniliselt vajalik teemaa. Teele oli 1980. aas- tal paigaldatud tihe asfaltbetoonkate. Lõigu eesmist osa pinnati 2016. ja tagumist 2013. aastal. Tööde käigus rekonstrueeriti 6,6 km pikkune lõik Vana-Kuuste külast kuni Reola teeristini, sh kõik ristmikud ja mahasõidud. Katendikonstruktsiooniks valiti kahekihiline asfaltbetoonkate kompleksstabiliseeritud alusel. Korrastati ka teelõigu sademe- veesüsteemid, puhastati kraavid ja rajati juurde uusi. Töövõtja panid proovile kolm teelõigule jäävat turbaala, kus tööde käigus tekkisid märkimisväärsed vajumid. Soolõikude lõplik korda- saamine oli suur väljakutse, kuna vajumid ilmnesid alles asfaltee- rimistööde ajal.

64

TEEJUHT / NR 1

Powered by